Pirmsskolas vecuma bērnu temperamenta, uzvedības problēmu un mātes izmantoto audzināšanas paradumu savstarpējās saistības
Автор
Cinks, Ronalds
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skreitule-Pikše, Inga
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis bija noskaidrot kādas saistības pastāv starp pirmsskolas vecuma bērnu temperamentu, uzvedības problēmām un mātes izmantotajiem audzināšanas paradumiem. Pētījumā piedalījās 55 mātes, kurām ir bērns, vecumā no 3-6 gadiem (54,54% meitenes; 45,46% zēni). Pētījumā tika izmantota Bērna uzvedības novērtēšanas aptauja vecākiem (CBCL/ 1 ½ - 5), Bērna temperamenta aptauja (ļoti īsā forma) (CBQ-VSF) un Alabamas audzināšanas aptauja pirmsskolas vecuma bērniem (APQ-PR). Pētījumā tika iegūtas vairākas statistiski nozīmīgas sakarības. Statistiski nozīmīgas saistības savā starpā uzrādīja bērna uzvedības problēmas gan ar mātes izmantotajiem audzināšanas paradumiem, gan bērna temperamentu. Kā arī statistiski nozīmīgas saistības uzrādīja mātes izmantotie audzināšanas paradumi ar bērna temperamentu. The purpose of this research was to find out what relationships exist between preschool aged children temperament, behavior problems and mothers used parenting practices. In the research participated 55 mothers, which had a child aged 3-6 years old (girls 54,54; boys 45,46%). To find out the relationships a correlative research was conducted and the mothers were given three self-assessment questionnaires. In the research were used Child Behavior Checklist (CBCL/ 1 ½ - 5), Very Short Form of the Children’s Behavior Questionnaire (CBQ-VSF) and The Alabama Parenting Questionnaire – Preschool Revision (APQ-PR). The research yielded several statistically important correlations. Statistically important correlations where found between child’s behavior problems both with mothers used parenting practices, both with child’s temperament. Also statistically important correlations were presented by mothers used parenting practices and child’s temperament.