Sajūtu materiāla izmantošana 5-6gadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanā
Autor
Jurkeviča, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Savā kvalifikācijas darbā "Sajūtu materiāla izmantošana 5 – 6 gadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanā" Linda Jurkeviča analizē teorētisko literatūru par tādiem jautājumiem kā lasīšanas un lasītprasmes jēdzieni dažādu autoru skatījumā, valodas attīstība, lasītprasmes apguve, lasītprasmes veicināšana , 5 – 6 gadus vecu bērnu raksturojums , sajūtu materiāla izmantošana lasītprasmes veicināšanā.
Pētījuma ievadā autore formulē pētījuma pamatkategorijas (pamatjēdzienus) un atbild uz jautājumiem "Kāpēc tika uzsākts pētījums?", "Ko autore nolēma pētīt?". Pētījuma iztirzājuma daļā autore izklāsta pētījuma būtību, atspoguļo iegūto datu galvenās tendences loģiskā secībā un atbild uz jautājumiem "Kādi ir atklājumi, kas noskaidrojās?" un "Kāda ir šo atklājumu nozīme lasītprasmes veicināšanā?".
Pētījuma nobeiguma daļā apkopoti pētījuma galvenie secinājumi.
Kvalifikācijas darbs noderīgs pedagogiem un vecākiem, kuri interesējas par lasītprasmes veicināšanas iespējām 5 – 6 gadus veciem bērniem. In own’s qualification’s work – „Usage material of senses in 5 – 6 years old children literacy promotion” Linda Jurkeviča analyses theoretical literature about questions – reading and literacy in view of many authors, language development, literacy promotion, 5 – 6 years old children characterization, usage material of senses in literacy promotion.
In research introduction authoress define basic categories of research and answer to questions – „Why research has started?”, „What authoress decided to research?”. In research consideration authoress reveals essence of research, shows main tendencies of achieved data in logical sequence and answers to questions – „What are disclosures, what has revealed?” and „What is signification of these reveals in literacy promotion?”.
In part of conclusion are summarized main illations of research.
Qualification work is useful for pedagogs and parents, who are interested in literacy promotion for 5 – 6 years old children.