• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vadības sistēmu loma pakalpojumu sniegšanas uzņēmumā ilgtspējas nodrošināšanā

Thumbnail
View/Open
300-49443-Frisenbrudere_Annija_af10031.pdf (1.370Mb)
Author
Frišenbrūdere, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Goldšteins, Aivars
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Vadības sistēmu loma pakalpojumu sniegšanas uzņēmumā ilgtspējas nodrošināšanā. Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodu uz 71 lapas, satur 28 attēlus, 9 tabulas, 40 literatūras avotus, 5 pielikumus. Darbā tika veikta pakalpojuma sniegšanas uzņēmuma kvalitātes vadības sistēmas analīze. Darba gaitā tika novērtēta klienta servisa darbības kvalitāte, izmantojot SERVQUAL aptaujas modeli un izmantojot Somijas 5 baļļu metodi, slodzes galveno rādītāju metodi, darbinieku aptauju un aprēķinot rekomendējamā smaguma celšanas limitu, tika veikta darbinieku darba vides apstākļu novērtēšana. Atbilstoši iegūtajiem rezultātiem tika izstrādāti secinājumi un sagatavotas praktiskās rekomendācijas uzņēmuma darbības ilgtspējas uzlabošanai.
 
The role of management systems to provide sustainability in service providing company. Master’s thesis is written in Latvian and consists of 71 pages, 28 figures, 9 tables, 40 references, 5 appendices. Thesis contains analyze of the quality management system in service providing company. To assess service quality Servqual survey was used and in order to understand employees working conditions Finnish five-point method, Key indicator method, Revised NIOSH Lifting Equation and employee survey was used. According to the results obtained conclusions and practical recommendations to improve the company's sustainability was made.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29423
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV