Godīgā tirdzniecība (Fair Trade) starptautiskajā kafijas tirgū
Автор
Teivāne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, vai godīgā tirdzniecība attīstības valstu kafijas audzētājiem nodrošina labākas cenas, resursus un stabilas tirgus attiecības starp lauksaimnieku un izplatītāju, salīdzinot ar tradicionālo kafijas tirgus modeli. Mērķa sasniegšanai tika izmantota starptautiskā kafijas tirgus un godīgās tirdzniecības kafijas tirgū analīze, kā arī vairāku kafijas nozarē nodarbināto aptauja un ekspertu intervijas. Darba uzdevumi tika noteikti atbilstoši izvirzītajam mērķim.
Pētījuma rezultāti liecina, ka godīgās tirdzniecības sistēmas ietekme kafijas tirgū ir minimāla un tajā ir nepieciešami uzlabojumi, lai atstātu ievērojamu iespaidu un kafijas lauksaimnieku dzīves apstākļu uzlabošanos. Kā būtiskākos uzlabojumus darba autore min sistēmas pārskatāmību, tiešu attiecību nostiprināšanu, izglītības veicināšanu kafijas plantācijās un kafijas tirdzniecības ķēdes kontroli visos tās posmos. The goal of bachelor thesis is to clarify whether Fair Trade coffee growers in developing countries are provided with better prices, market resources and stable relationship between the farmers and distributors, comparing to the traditional coffee market model. In order to achieve the goal was used an analysis of international coffee market and fair trade coffee market, as well as survey of coffee professionals and expert interviews. The tasks were defined according to the aim pursued.
The research results show that the impact of Fair Trade system in coffee market is minimal and it requires major improvements in order to leave a significant effect on living conditions of coffee farmers. The most significant improvements that author mentions are transparency of the system, direct strengthening of relations, promoting education in coffee plantations and control of coffee trading chain at all its stages.