Verbālās un neverbālās komunikācijas starpkultūru aspekta salīdzināšana biznesa sarunās
Author
Jastrebova, Katerina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Lai izvairītos no pārpratumiem biznesa sarunās, cilvēkam jāzina citu kultūru komunikācijas īpatnības. Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt verbālās un neverbālās komunikācijas atšķirīgās pazīmes sarunu laikā amerikāņu, arābu, japāņu, krievu un latviešu kultūrās. Minētajā pētījumā tiek izmantoti verbālās un neverbālās starpkultūru sarunu komunikācijas teoriju salīdzinoša analīze un gadījuma izpēte, kuras gaitā tika aptaujāti pieredzējuši biznesa profesionāļi. Iegūtie dati parāda, ka kultūras dimensijas nosaka verbālo un neverbālo komunikāciju visās analizētajās kultūrās. Pētījuma rezultātā ir izdarīts secinājums, ka kultūras komunikācijas īpatnību apzināšanās ir svarīga veiksmīgām biznesa sarunām. In order to avoid misunderstandings in business negotiations, it is essential to be aware of peculiarities of communication in other cultures. The aim of the bachelor thesis is to discover the distinctive characteristics of negotiations in American, Arab, Japanese, Russian and Latvian cultures in terms of verbal and nonverbal communication. A comparative analysis of theories along with a case study on verbal and nonverbal communication in intercultural negotiations, which involved surveying experienced business professionals, was implemented. The findings of the research show that cultural dimensions determine verbal and nonverbal communication in all the surveyed cultures. The most obvious conclusion to emerge from this study is that the awareness of cultural peculiarities of communication is necessary to conduct successful business negotiations.