• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Attieksmes apstākļi TED publiskās lekcijās

Thumbnail
Открыть
306-48923-Svarcbaha_Ilze_is11248.pdf (674.4Kb)
Автор
Švarcbaha, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Spirida, Margarita
Дата
2015
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pēc dažādu metožu izpētes kā darba teorētiskais pamatojums izvēlēta Baibera (Biber) attieksmes marķējuma klasifikācija. Šajā pētnieciskajā darbā analizētas 20 TED publiskās lekcijas par biznesa tēmu. TED publiskās lekcijas ir popularizēšanas diskursa forma, kas veltīta dažādām tēmām ar mērķi izplatīt zināšanas. Darba mērķis ir noteikt attieksmes apstākļu lietojuma sistēmu izvēlētajā korpusā. Lai sasniegtu mērķi, darbā izmantota kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījuma metode. Pētījums atspoguļo attieksmes apstākļu pazīmes TED publiskajās lekcijās, proti, pēc semantisko kategoriju iedalījuma visbiežāk lietotie ir epistēmiskas attieksmes apstākļi, pēc attieksmes apstākļu sintakses veidiem – viena vārda apstākļi, un attieksmes apstākļi parasti atrodas teikuma sākumā vai vidū. Pētījums pierāda, ka attieksmes apstākļi ieņem ļoti nozīmīgu lomu TED publiskajās lekcijās, kas saistītas ar biznesu tēmu.
 
The review of existent approaches to the discussion of stance helped to choose Biber's classification as a framework of the present research. The corpus of the research is established by 20 TED talks related to business. TED talks are public lectures that are devoted to different subjects with the intention to disseminate knowledge and as such are a part of popularization discourse. The goal of the research is to determine patterns of adverbial stance marking in the established corpus. To achieve the goal there are used qualitative and quantitative research methods. The research has shown the characteristics of stance adverbials in TED talks, namely, that semantic category is represented the most by the epistemic stance adverbials, that syntactic realization is mostly ensured by single word adverbs, and that stance adverbials mainly occur in the medial and initial position in a clause. The research revealed that stance adverbials are an important part of TED talks on business.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29844
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV