• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nomenu okazionālismi publicistikā

Thumbnail
Öffnen
306-49223-Jansone_Lelde_lj09044.pdf (674.8Kb)
Autor
Jansone, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Urbanoviča, Inta
Datum
2015
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Maģistra darba tēma ir „Nomenu okazionālismi publicistikā”. Maģistra darba mērķis ir izpētīt nomenu okazionālismu lietojumu publicistikā, ekscerpējot piemērus no dažādu žanru analītiskajām publickācijām kā drukātajos, tā arī interneta resursos. Latviešu valodā arvien vairāk attīstās valodas jaunrade, taču okazionālismi latviešu valodā ir maz pētīti. Maģistra darba īstenošanai tika izvirzīti uzdevumi – analizēt ekscerpēto piemēru lietojuma īpatnības, izpētīt okazionālismu darināšanas paņēmienus, noskaidrot okazionālismu semantiku. No pētījuma izriet, ka okazionālismiem raksturīga cieša saistība ar kontekstu, okazionālismi bieži tiek izmantoti virsrakstos, un tie pauž autora individuālā stila īpatnības. Ekscerpētos piemērus var iedalīt 10 tematiskajās grupās, okazionālismu darināšanā galvenokārt izmantots sintaktiskais vārddarināšanas paņēmiens. Darba gaitā tika izmantota aprakstošā un aizstāšanas metode.
 
The thopic of master’s thesis is „Nominal Occasionalisms in Mass Media Texts”. The aim of the master’s thesis is to analyse the use of occasional words in mass media texts. Latvian language develops more and more innovation, but in Latvian language is lack of studies about occasionalisms. The objectives of the research are to analyze characteristics of occasionalisms, find out types of word formation, analyse semantics of occasionalisms. The study shows that occasionalisms have close relationship with context, often context determine the meaning of a word. Occasionalisms are used in headlines to draw attention with unusual brightness. Occasionalisms are often used by the author's individual style and occasional words can be divided into 10 thematic groups. Mostly is used syntactic word-formation pattern. In research have been used descriptive and substitution method.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29859
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6236]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV