Nomenu okazionālismi publicistikā
Автор
Jansone, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Urbanoviča, Inta
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma ir „Nomenu okazionālismi publicistikā”. Maģistra darba mērķis ir izpētīt nomenu okazionālismu lietojumu publicistikā, ekscerpējot piemērus no dažādu žanru analītiskajām publickācijām kā drukātajos, tā arī interneta resursos. Latviešu valodā arvien vairāk attīstās valodas jaunrade, taču okazionālismi latviešu valodā ir maz pētīti.
Maģistra darba īstenošanai tika izvirzīti uzdevumi – analizēt ekscerpēto piemēru lietojuma īpatnības, izpētīt okazionālismu darināšanas paņēmienus, noskaidrot okazionālismu semantiku. No pētījuma izriet, ka okazionālismiem raksturīga cieša saistība ar kontekstu, okazionālismi bieži tiek izmantoti virsrakstos, un tie pauž autora individuālā stila īpatnības. Ekscerpētos piemērus var iedalīt 10 tematiskajās grupās, okazionālismu darināšanā galvenokārt izmantots sintaktiskais vārddarināšanas paņēmiens. Darba gaitā tika izmantota aprakstošā un aizstāšanas metode. The thopic of master’s thesis is „Nominal Occasionalisms in Mass Media Texts”. The aim of the master’s thesis is to analyse the use of occasional words in mass media texts. Latvian language develops more and more innovation, but in Latvian language is lack of studies about occasionalisms. The objectives of the research are to analyze characteristics of occasionalisms, find out types of word formation, analyse semantics of occasionalisms.
The study shows that occasionalisms have close relationship with context, often context determine the meaning of a word. Occasionalisms are used in headlines to draw attention with unusual brightness. Occasionalisms are often used by the author's individual style and occasional words can be divided into 10 thematic groups. Mostly is used syntactic word-formation pattern. In research have been used descriptive and substitution method.