Fizisko personu piekrišana datu apstrādei mazumtirdzniecības un pakalpojumu sfērā
Автор
Divenkova, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Buka, Arnis
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienu 21. gadsimtāpersonas dati mazumtirdzniecības un pakalpojumu sfērā ir kļuvuši par peļņas gūšanas objektu.Tehnoloģijas sniedz plašas iespējas personas datu iegūšanā.Bez visiem pazīstamajām lojalitātes programmām, mazumtirdzniecības un pakalpojumu sfērā nu jau aktuālas kļūst klientiem mazāk pazīstamas mobilo ierīču izsekošanas tehnoloģijas.
Eiropas Savienībasregulējums paredz indivīdu privātās dzīves un personu datu aizsardzību. Viens no likumīgas datu apstrādes kritērijiem ir datu subjekta nepārprotami sniegta piekrišana. Galvenais darba mērķis ir kritiski aplūkotlojalitātes programmu un mobilo ierīču analītisko kompāniju darbību datu subjekta piekrišanas kontekstā un analizēt klientu riskus privātās dzīves apdraudēšanā un to iemeslus.
Darba rezultātā darba autore secina, ka šobrīd Eiropas Savienībā pastāvošais regulējums pilnā mērā nenodrošina indivīdu personas datu aizsardzību. In today`s 21st century personal data in retail and service industry has become a profit-making object. Technology provides wide opportunities in obtaining personas data. Besides all well-known loyalty programs in retail and service,it becomes commonpractice to use less known mobile devicestracking technology.
Legislation of European Union provides privacy and data protection for individuals. One of the criteria for legitimate data processing is unambiguous consent given by data subject. The main aim of the work is to critically inspect loyalty programs and Mobile Location Analytics technology,in context of data subjects consent and risks in undermining of their privacy with causes.
In the result of this work, the author concludes that at current statelaw of European Union do not provide full protection of individuals’ data.