Literārie darbi bērnu rotaļās
Author
Purviņa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir noskaidrot literāro darbu saistību ar bērnu rotaļām, kā tajās tiek attēloti literārie darbi. Tas tiek pētīts, lai veicinātu rotaļas izmantošanu bibliotekāru darbā ar bērniem. Lai tas tiktu izzināts, iepriekš tika izpētīta Sociāli kognitīvā teorija un saistītie pētījumi.
Pētījuma empīriskajā daļā sešus līdz septiņus gadus veciem bērniem priekšā tika lasīta pasaka, pēc tam tā tika izspēlēta rotaļā, kas tika novērota, piefiksējot visas darbības novērošanas dienasgrāmatā. Pēc rotaļas izspēles bērni tika aicināti uzzīmēt izspēlēto pasaku. Pēc tam zīmējumi tika analizēti, izmantojot kontentanalīzi.
Rezultātā, pēc iegūto pētījuma datu analīzes, tika izdarīti secinājumi un pierādītas pētījumā izvirzītās hipotēzes. The aim of the study is to find out how children’s play is affected by a literary work which has been read in front of them. In order to do that, previously was studied Social Cognitive theory and other research studies.
In the practical part in front of 6 – 7 year old children were read a fairy tale and after that they played a play during which the study author observed how and how much of the read children engages in their play. Observations were fixed in a diary. After that children were asked to draw fairy tale which they earlier played. Drawings were collected and analyzed using content analysis.
In a result all collected data were analyzed, conclusions were made and the hypothesis were proven.