Apģērba nozīme personiskās identitātes veidošanā
Autor
Dzelme, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs „ Apģērba nozīme personiskās identitātes veidošanā” ir pētījums par noteikta apģērba ietekmi uz personas tā brīža identitātes veidošanos. Pētījuma mērķis - izpētīt apģērba ietekmi uz indivīda personisko identitāti, tās veidošanos noteikta apģērba ietekmē.
Tika pētīts apģērbs, kā cilvēka ietekmes faktors viņa savstarpējās attiecībās ar citiem cilvēkiem vai sabiedrību, kā arī tas, kā tas ietekmē arī pašu tā valkātāju.
Teorētisko pamatu veido jaunākie pētījumi un teorijas par apģērbu kā komunikācijas līdzekli; par apģērba un personiskās identitātes savstarpējām saiknēm; par apģērbto kognīciju pamatotās un iemiesotās kognīcijas kontekstā.
Pētījumā izmantotas anketēšanas, intervēšanas un eksperimentālo uzdevumu pētījumu metodes.
Pētījumā tiek pierādīta hipotēze: noteikta apģērba izvēle atspoguļo sociālās lomas un ietekmē indivīda konkrētā brīža identitāti. The master’s paper Clothes role in development of personal identity is a research on temporal impact of clothing on individual’s personal identity. Research goal is to explore impact of clothes on individual’s personal identity, and its development tendencies under influence of particular clothing.
This master’s paper explores clothes as affecting factor in individual’s interpersonal relations or relations with society, and also how clothes impact the wearer themselves.
Theoretical background of the research includes newest researches and theories about clothes as communication tool, about clothes and personal identity interconnectedness, about enclothed cognition in context of grounded and embodied cognitions.
Methods used in research include questionnaire, interviews, and experimental tasks.
In research author confirms hypothesis: Certain clothing choice reflects social roles and temporarily influences personal identity.