Emociju un metaforu ietekme daudzlietojuma (multitaskinga) komunikācijā jauniešu auditorijā
Author
Nagliņa, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Emociju un metaforu ietekme daudzlietojuma (multitaskinga) komunikācijā jauniešu auditorijā” mērķis ir skaidrot metaforu un emociju ietekmi uz daudzlietojuma komunikāciju jauniešu auditorijā.
Darbā izvirzītas hipotēzes un apakšhipotēzes, kuras tiecas pierādīt, ka emocijas un metaforas ietekmē digitālo komunikāciju un internets tiek uztverts metaforiski un emocionāli.
Darbu veido 6 nodaļas. Teorijā cilvēka-datora mijiedarbības ietvaros aplūkota mediju vienādojuma teorija, emocijas un metaforas. Digitālas komunikācijas ietvaros aplūkota navigācija virtuālajā vidē un daudzlietojums. Izmantotās pētniecības metodes ir aptauja, produkcijas uzdevumi, protokolu analīze un kontentanalīze.
Pētījumā secināts, ka jauniešu auditorijai ir raksturīgs mediju daudzlietojums, kuru ietekmē emocijas un metaforas; metaforas un emocijas raksturo interneta koncepta uztveri. The title of my master thesis is “Impact of Emotion and Metaphor on Multitasking Communication in Youth”. The thesis aims to explain the impact of emotion and metaphor on multitasking communication in youth auditory.
Hypotheses aim to prove that (a) digital communication is influenced by emotions and metaphors, and (b) Internet is perceived metaphorically and emotionally.
Thesis consists of six chapters. The media equation theory, emotions and metaphors are described within the framework of human-computer interaction. The spatial navigation and multitasking is described within the framework of digital communication. Research methods of my thesis are surey, production tasks, protocol analysis and content analysis.
The results of my study indicate that youth is characterized by media multitasking that is affected by emotions and metaphors; the perception of the internet is also characterized by metaphors and emotions.