Bāzes līmeņa kategorijas vēstījumu efektivitāte "Amnesty International" reklāmās (2006-2014)
Author
Purniņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ‘’Bāzes līmeņa kategorijas vēstījumu efektivitāte ‘’Amnesty International’’ reklāmās (2006-2014)’’ mērķis ir noskaidrot kategorizācijas līmeni ‘’Amnesty International’’ vizuālajās reklāmās. Darba pētnieciskais jautājums – vai cilvēktiesību organizācijas ‘’Amnesty International’’ reklāmu vēstījumu efektivitāte balstās bāzes līmeņa kategorijas ziņojumos. Bakalaura darbā ir izmantotas E.Rošas kategorizācijas un bāzes līmeņa teorijas, G. Mērfija teorija par konceptiem, semiotikas teorija ir skatīta D. Čandlera, Džonatana Bignella un Č.S.Pīrsa sniegtajā skaidrojumā, savukārt reklāmas efektivitātes kritēriji ņemti no AIDA un RAM modeļiem.
Pētījums ir veikts, izmantojot vizuālo kontentanalīzi, divas interneta aptaujas un fokusa grupas diskusiju. Pētījumā izvirzītais pētnieciskais jautājums ir apstiprinājies.
Atslēgvārdi: bāzes līmenis, efektivitāte, reklāma, Amnesty International The aim of my bachelor thesis ‘’Effectiveness of basic-level category messages in ''Amnesty International'' advertisements (2006-2014)’’ is to determine level of categorization in ‘’Amnesty International’’ visual advertisements. Research question of my BA thesis: – is the efficiency of ‘’Amnesty International’’ advertisements based on basic-level category messages.
Main theoretical frameworks that are used in the thesis are: E.Rosch`s theory of categorization in general and theory of basic-level categories in particular, G.Murphy`s theory about concepts, semiotics according to D.Chandler and J.Bignell. Finally advertising is explored to AIDA and RAM models.
Research is carried out using visual content analysis, two online questionnaires and focus group discussion.
Key words: basic-level, efficiency, advertising, Amnesty International