Latvijas dzīvesstila žurnālu „Klubs” un „Santa” redaktoru sleju lingvistiskā dzimtes analīze (2010-2015)
Author
Grantiņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Latvijas dzīvesstila ţurnālu „Klubs” un „Santa” redaktoru sleju lingvistiskā dzimtes analīze (2010-2015)” mērķis ir izpētīt, kādas valodas konstrukcijas tiek izmantotas abu dzimumu slejās un noteikt to atšķirību.
Dzīvesstila ţurnālu redaktori slejās pauţ daļēji personīgu, ar dzimtes tematiku saistītu informāciju. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi ir teorētiski skaidrot jēdzienus, kas saistīti ar valodas un dzimtes pētniecību, kā arī apkopot metodiskos materiālus, lai, pamatojoties uz tiem, veiktu kvantitatīvus un kvalitatīvus pētījumus – analizētu tekstus un uzzinātu sabiedrības un redaktoru viedokļus. Datu apkopošana un valodas lietojumu salīdzināšana.
Secinātms, ka ţurnālu „Santa” un „Klubs” redaktoru sleju lingvistika atšķiras ar gramatisko formu, izteiksmes veidu un tematu daţādību. The aim of the bachelor thesis „Linguistic Analysis of Gender in Latvian lifestyle magazines "Klubs" and "Santa" Editorials (2010-2015)” is to explore what kind of language construction are used in both sexes editorials and to clarify differences in between.
In editorials the editors of lifestyle magazines partly express personal information related to the gender theme. The tasks to achieve are to explain in theory the notions related to research of language and gender and to gather the methodical materials in order to perform a quantitative and qualitative research – analyze texts and explore viewpoints of the society and editors via data collection and language usage comparison.
The conclusion it thats linguistic differences of magazines "Klubs" and "Santa" Editorials are grammatical forms, forms of expression and diversity in themes.