Mājturības kultūra Latvijā: Kaucmindes Mājturības semināra piemērs
Author
Vilcāne, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Butulis, Ilgvars
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Mājturības vēsture kā sociālās vēstures virziens līdz šim nav saistījusi Latvijas vēsturnieku uzmanību, līdz ar to veiktais pētījums „Mājturības kultūra Latvijā: Kaucmindes Mājturības semināra piemērs” ir oriģināla novitāte Latvijas vēstures zinātnē. Vienlaikus tēma līdzsvaro mūsdienās aktuālo dzimtes studiju virzienu.
Maģistra darbā sniegts vispārējs ieskats mājturības kultūras attīstībā Latvijā 20. gs. 20. – 30. gados, analizējot Kaucmindes Mājturības semināra (kopš 1938. gada Latvijas Mājturības institūts) darbu.
Pētījumā aplūkojamā izglītības iestāde sagatavoja augstākās kvalifikācijas speciālistes mājturības nozarē, kas darbojās gan kā praktiskas mājsaimnieces, gan iesaistījās mājturības nozares attīstībā, veidojot Latvijas mājturības kultūru. Until now a history of household as a new direction for social history hasn’t been an area of interest among Latvian historians. Thus a study carried out under a title „Household Culture in Latvia: Example of Kaucminde Household Seminar” can be considered a new trend of development in Latvian history science. At the same time the topic of the study successfully counterbalance the recent trends of contemporary gender studies.
Master’s work offers a general insight on development of household culture during the 1920s and 1930s providing an analysis of the Kaucminde Household Seminar (Latvia Institute of Home-Economics since 1938) work.
The educational institution has prepared highly qualified specialists in the field of household, who later became not only well trained household keepers, but also contributed to the development of Latvian household culture.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Mācību motivācijas veicināšanas iespējas tēmas "Kumihimo" apguvē mājturībā un tehnoloģijās 6. klasē
Kalniņa, Daina (Latvijas Universitāte, 2014)Dainas Kalniņas diplomdarba tēma ir „Mācību motivācijas veicināšanas iespējas tēmas „Kumihimo” apguvē 6. klasē”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt motivāciju ietekmējošos faktorus, pusaudžu vecumposma īpašības un izveidot ... -
Mājturības mācību programma 6.klasei, tās piemērošana skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Lapše, Dace (Latvijas Universitāte, 2007)Tēma par skolēniem ar speciālām vajadzībām, par viņu apmācīšanu un audzināšanu ir vienmēr bijusi aktuāla. Visās civilizētās valstīs ir izveidota speciālās izglītības sistēma atkarībā no valsts politikas izglītības jomā, ... -
Mācību satura izveide darbam ar stiepli mājturības un tehnoloģijas stundās 5. klasei
Ozols, Lauris (Latvijas Universitāte, 2008)Diplomdarba mērķis ir izveidot saturu metālapstrādē pamatskolas 5.klasei mājturības un tehnoloģijas stundās, aprobēt to pedagoģiskā praksē, kā ar izdarīt secinājumus no iegūtā rezultāta. Darbā ir apzināta un izanalizēta ...