Show simple item record

dc.contributor.advisorBiezā, Ilzeen_US
dc.contributor.authorBaķe, Ievaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:06:00Z
dc.date.available2015-07-08T01:06:00Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other47561en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30164
dc.description.abstractLai radītu ērtu sabiedrisko telpu ģimenēm, ir jāľem vērā dažādi faktori, sākot no funkcijām, kurām paredzēta šī telpa, beidzot ar telpu krāsojumu un apgaismojumu. Ir svarīgi vienā telpā dot iespēju ģimenēm apmeklēt un piedalīties dažādās nodarbībās, kā arī ērti aprūpēt un veltīt uzmanību bērnam. Ľemot vērā, ka jauno ģimeľu skaits tikai palielinās, radīsies vajadzība pēc jauniem, ērti un viegli pieejamiem ģimenes centriem. Diplomdarba teorētiskajā daļā ir apskatīta bērna fizioloģiskā attīstība un uzvedība pirmajā dzīves gadā un vecumā no viena līdz trim gadiem. Tāpat ir analizēti faktori, kuri jāľem vērā, lai veidotu funkcionālu, ērtu un drošu interjera plānojumu—kā veidojas telpas funkcija, telpas apgaismojuma un krāsas uztveri un dažādību starp pieaugušo un bērnu. Teorētiskajā daļā secinātais kalpo par pamatu telpas projektēšanai. Diplomdarba pētnieciskajā daļā, ievērojot teorētiskās daļas secinājumus, izveidoti kritēriji, pēc kuriem izpētītas un salīdzinātas dažādas sabiedriskās telpas Latvijā un pasaulē. Radošajā daļā ir izstrādāts projekts ģimenes centram, kurā ģimenēm būs iespēja apmeklēt lekcijas un prezentācijas vai jogas un zīdaiľu peldināšanas nodarbības un patīkami pavadīt laiku ar bērniem.en_US
dc.description.abstractIn order to create a comfortable living space many factors need to be taken into consideration. Firstly the functions and the purpose in which the room was designed for, then finishing with its colouring and lighting. It is important for the room to allow families to partake in different activities, as well as having care and attention towards the children and their needs. In consideration that the number of new families is growing bigger, there will be the need for new, comfortable and easily accessible family centres. The first section of the bachelor’s thesis will theorise and attend to children’s physiological development and behaviour during the child’s first year and additionally from the ages of one to three years old. Additional factors need to be accounted for and analysed in order to create functional, comfortable and safe interior plan; the way the function of the room is created, its lighting, colour perception and the differences required of both adults and children. The conclusions from this theoretical section serves as the basis for room designing. The research parts of this bachelor’s thesis form the essential criteria, after which several different open public rooms in Latvia and other countries will be explored and compared. This is performed whilst taking into consideration the conclusions drawn from the theoretical section. In the creative section, a project for a family centre is created, where families will have the opportunity to go to lectures and presentations or yoga and infant swimming classes and pleasantly spend their time with their kids.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMākslas zinātneen_US
dc.subjectbērnsen_US
dc.subjectģimeneen_US
dc.subjectsabiedriskā telpaen_US
dc.subjectģimenes centrsen_US
dc.titleSabiedriskā telpa ģimenēm ar bērniem līdz 3 gadiemen_US
dc.title.alternativePublic space for families with children to age 3en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record