Klases kultūras transformācijas Latvijā (1964-2004)
Author
Valeiņa, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ķestere, Iveta
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
„Klases kultūra” ir jauns jēdziens pedagoģijas vēstures zinātnē. Tās elementu izpēte ar dažādu vēstures avotu palīdzību sniedz ieskatu noteiktu vēstures posmu izglītības realitātē un palīdz izprast un interpretēt cilvēku individuālo pieredzi, kas saistās ar skolas dzīvi, kurā veidojas cilvēka personība, sabiedriskās attiecības un nostiprinās garīgā un emocionālā attīstība. Pētījuma aktualitāte un fragmentārā izpētes pakāpe noteica Kitija Valeiņas maģistra darba tēmas „Klases kultūras transformācijas (1964-2004)” izvēli. Pētījumā tika raksturots klases kultūras jēdziens un tās izpētes avotu veidi.
Izmantojot vēstures avotu - fotogrāfiju un interviju analīzi, tika rekonstruēta klases kultūras tranformācija Latvijā no autoritārā režīma Padomju Savienības laikā uz demokrātisko iekārtu Latvijas neatkarības sākumposmā. “Classroom culture” is a new concept in the history of educational. Research of its elements with assistance of different and various sources of history provides insight on reality of certain historical stages and helps understand and interpret humans individual experiences related with their school life - place that's forms human personality, social relationships and strengthen humans spiritual and emotional development. The actuality of research and fragmented research degree determined the Author's choice concerning the thesis of diploma work “Classroom cultural transformation (1964-2004)”. The research describes the concept of classroom culture and it's research sources.
Taking account analysis of historical sources - photographies and interviews, Author reconstructed the transformation of classroom culture in Latvia within period from authoritarianism in the Soviet Union to democratic regime at the earlier stage of Latvian independence regaining.