5 – 7 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstība ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolā
Автор
Rudņeva, Gaļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt 5-7 gadus vecu bērnu pētnieciskās prasmes attīstības iespējas ekoloģiskās audzināšanas procesā pirmsskolas izglītības iestādē.
Diplomdarbā analizētas teorētiskās atziņas par ekoloģiskās audzināšanas būtību un saturu pirmsskolā, 5-7 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības, pētniecības un pētniecisko prasmju būtība un lomu ekoloģiskās audzināšanas procesā, kā arī veikts pedagoģiskais eksperiments, lai noteiktu atlasīto metožu piemērotību pētnieciskās prasmes attīstīšanai. Teorētiskās analīzes rezultātā izveidoti 5 – 7 gadus vecu bērnu pētnieciskās prasmes kritēriji, rādītāji un to līmeņu apraksti, kā arī atlasītas mācību organizācijas formas un metodes pētnieciskās prasmes veicināšanai ekoloģiskās audzināšanas procesā. Secināts, ka atlasītās metodes ir piemērotas pētnieciskās prasmes attīstīšanai.
Atslēgas vārdi: pētnieciskās darbība, pētnieciskās prasmes, ekoloģiskā audzināšana, bērnu attīstība, mācību darba formas un metodes. The aim of this Diploma work is theoretically and practically research the possibilities of development research skills of 5-7 years old children in the process of ecological education at the pre-school educational institutions.
In the Paper were analyzed theoretical ideas about the ecological education nature and content at the pre-school institutions, development peculiarities of 5-7 years old children, essence of research and study skills and the role of ecological education process, as well the pedagogical experiment was carried out to identify
the suitability of the selected methods for research skills development. In result of the theoretical analysis were created criterions of 5-7 years old children’s research skills, indexes and its descriptions, as well selected training organization forms and methods of research skills promotion in the process of ecological education. It was concluded, that selected methods are suitable for the research skills development.
Key words: research skills, research study, ecological education, children development, forms and methods of training,