• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

6-7 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās pirmsskolas izglītbīas iestādē

Thumbnail
View/Open
299-48906-Brizga_Kristine_kb11094.pdf (2.174Mb)
Author
Brizga, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma tēma: 6 – 7 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: izpētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 28 vienībām, 9 pielikumiem. Pirmajā nodaļā ir veikta priekšstatu par lielumiem un mēriem veidošanās teorētiskā analīze. Otrajā nodaļā izskaidrots 6 – 7 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums. Trešajā nodaļā analizēta priekšstatu par lielumiem un mēriem pedagoģiskā pieredze. Ceturtajā nodaļā aprakstīta 6 – 7 gadus vecu bērnu priekšstatu par lielumiem un mēriem sekmēšanas eksperimentālā pārbaude. Pētījuma laikā ir atbildēts uz pētījuma jautājumu.
 
The topic of the research: formation of perception of sizes and measures at the age of 6 and 7 in a preschool educational institution. The aim of the research: to examine formation of perception of sizes and measures at the age of 6 and 7 in a preschool educational institution. The Diploma Paper consists of an introduction, 4 chapters, conclusion, list of literature and sources with 28 items, 9 appendices. The first chapter deals with a theoretical analysis regarding formation of perception of sizes and measures. The second chapter provides characteristics of the age group of six – and seven – year – olds. The third chapter analyzes teaching experience in relation to perception of sizes and measures. The fourth chapter deals with an experimental examination of development of perception of sizes and measures at the age of 6 and 7. The research question has been answered during the study.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30188
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV