Latvijas basketbola vēstures integrēšana sporta stundās vidusskolā
Автор
Aizpurs, Ingars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Erta, Aija
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma ir „Latvijas basketbola vēstures integrēšana sporta stundās vidusskolā". Tēma tika izvēlēta, jo šogad ir 80. gadu jubileja kopš uzvaras pirmajā Eiropas čempionātā basketbolā un šogad Latvijā norisināsies grupu turnīrs Eurobasket 2015. Svarīgi, lai arī skolās skolēni tiek informēti par basketbola nozīmīgākajiem notikumiem Latvijas basketbola vēsturē. Pētījuma problēma - kādas ir skolēnu zināšanas par basketbola vēsturi Latvijā un kā to iesaistīt sporta stundās vidusskolā? Darba mērķis - noskaidrot kādas ir skolēnu zināšanas par basketbola vēsturi, kāda ir viņu interese par basketbola vēsturi, kā arī izstrādāt pamatprincipus basketbola vēstures integrācijai sporta stundās vidusskolās. Darba izstrādei tika izvirzīti sekojoši uzdevumi - izstrādāt un iepazīties ar teorētisko ietvaru par sporta stundas veidošanu, par basketbola vēsturi, jauniešu vecumposmu īpatnībām, kā arī apskatīt integrācijas jēdzienu, iepazīties ar pētnieciskajām metodēm, izstrādāt pētniecisko daļu un veikt rezultātu analīzi.
Darba izstrādes laikā tika iegūti vairāki secinājumi: skolēnu informētība un zināšanas par basketbola vēsturi un Latvijas nozīmīgākajiem sasniegumiem basketbolā ir mazas, skolēnu interese par basketbola vēsturi pieaug, interesanti to pasniedzot sporta stundās. Savukārt skolotāju uzskati par basketbola vēstures mācīšanu sporta stundās ir atšķirīgi.
Diplomdarbs sastāv no piecām nodaļām un 15 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā aprakstīta sporta stundas organizācija. Otrajā nodaļā aprakstīta basketbola vēsture. Trešajā nodaļā tiek skatītas vecumposma īpatnības. Ceturtajā nodaļā tiek aprakstītas pētniecības metodes. Piektajā nodaļā tiek veikta pētījuma rezultātu analīze, kā arī secinājumi.
Pētījuma izstrādē tika izmantota strukturēta intervija, anketēšana, literatūras analīze un pedagoģiskais eksperiments.
Diplomdarba apjoms ir 64 lapas. Diplomdarbs sastāv no 3 tabulām; 7 attēliem; 8 pielikumiem, kuru apjoms ir 12 lapas. Literatūras saraksts sastāv no 23 avotiem. Diploma theme is „ The history of Latvian integration in high school sports lessons". This theme was selected, because this year is 80. year anniversary since Latvia won first Europian championship in basketball and this year in Latvia will be Eurobasket 2015 group games. It's important to pupil get informed about the most significant basketball events now and the one's were hold in past. Research problem- what are pupils knowledge about basketball history in Latvia, and how to involve history in high school sports lessons. The aim of diploma- find out what are the students knowledge about basketball history, what is their interest about basketball history, and develop principles to integrate basketballs history in high school sport lessons. Thesis put forward the following tasks- develop and meet theoretical case for creating sports lessons, about basketball history, youth age special features, and see integration concept, get familiar with research methods, develop research part and make research analysis.
During creation of diploma number of conclusion was made: pupils awareness and knowledge about basketball history and Latvian most significant achievements are low, pupils interest about basketball history increase, if it's presented interesting in sports lessons. Teachers views about teaching basketball history's teaching varies.
The diploma consists of five chapters and 15 subsections. First chapter is about organisation of sports lesson. Second chapter is about basketball history. Third chapteris is about age group peculiarities. Fourth chapter is abouth methods used. Fifth chapter about research analysis. and conclusions.
Study design was used a structured interview, questionnaires, analysis of literature and pedagogical experiment.
Diploma volume of 64 pages. Diploma consist 3 tables : 7 pictures; 8 annexes, amounting to 12 pages. Reading list consists 23 sources