• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvās tāfeles izmantojamības iespējas „Perspektīvas” tēmas apguvei 8.klases vizuālās mākslas stundās

Thumbnail
View/Open
299-49214-Antule_Agnija_aa08204.pdf (2.751Mb)
Author
Antule, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nikiforovs, Juris
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs „Interaktīvās tāfeles izmantojamības iespējas „Perspektīvas” tēmas apguvei 8.klases vizuālās mākslas stundās” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt interaktīvās tāfeles izmantojamības iespējas vizuālās mākslas stundās 8.klases „Perspektīvas” tēmas apguvei. Darbā pētītas teorētiskās nostādnes par mācību satura atlasi vizuālajā mākslā, par tēmu perspektīva, pusaudžu vecumposmu raksturojumu. Tika analizēts vizuālās mākslas standarts un programma. Darba gaitā veidoti uzdevumi interaktīvās tāfeles izmantojamības iespējām vizuālās mākslas stundās, kā arī mācību uzskates līdzekļi perspektīvas tēmas apguvei 8.klasē. Darba izpildes laikā tika pielietota gadījuma pētīšanas metode. Uzmanība tika pievērsta dokumentu izpētei un literatūras avotiem. Maģistra darba gaitā tika veikta anketēšana un pedagoģiskā novērošana. Maģistra darba izpildes laikā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība perspektīvas tēmas apgūšanai izmantojot interaktīvo tāfeli. Analizēti iegūtie rezultāti.
 
The master`s thesis „ Availability options of an interactive whiteboard in visual arts` lessons in the 8th grade in the acquirement of the theme „Perspective”” is created with the aim to research availability options of an interactive whiteboard in visual arts` lessons in the 8th grade in order to study “Perspective”. The theoretical approaches about the selection of the content of training about perspective in visual arts` lessons and the characterization of adolescents are investigated. The standards and program of visual arts` lessons are analyzed. The exercises for the availability options of an interactive whiteboard in visual arts` lessons are created, as well as visual aids for perspective in the 8th grade are constructed. The case study is used in the master`s thesis. The main attention is devoted to the research of the documents and theoretical literature. Questionnaire and pedagogical observation is conducted in the master`s thesis. During the master`s thesis pedagogical pilot experiment was performed in order to study perspective by using interactive whiteboard. The acquired results are analyzed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30196
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV