Sociālie mediji kritiskās domāšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās 11. klasē
Autor
Sidorova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienās cilvēki spēj saņemt informāciju daudzos iespējamos veidos, piemēram: televīzija, internets, radio, avīzes, sabidrība. Problēma sākas tad, kad cilvēks nevar pateikt droši, vai sniegtā informācija varētu būt uzticama, vai tajā varētu būt daži vaina ar to; vai, citiem vārdiem sakot, ja personai nav kritiskās domāšanas prasmes, vai arī tās ir ļoti zemā līmenī.
Diplomdarba autore ir izskatījusi "Twitter" kā līdzekli kritiskās domāšanas prasmes attīstībai angļu valodas stundās 11. Klasē. Autore ispētīja literatūru par domāšanas prasmju jēdzieniem un to, cik svarīga kritiskā domāšana ir, kā arī iespējamās priekšrocībās izmantojot sociālus medijus angļu valodas stundās.
Gadījuma pētījums tika izvēlēta kā pēttījuma metode. Novērojot četrus skolēnus no 11. klases, kkuri tika pamanīti no paša sākuma, jo tiem bija lielāka interese apspriest dažāsas tēmas. Turklāt, sociālais tīkls ‘Twitter’ tika izmantots, lai izstrādātu un piemērotu uzdevumus, lai attīstītu kritisko domāšanu. Kā daļu no pētījuma, prakses laikā 2014. gadā decembrī, un 2015. gada janvārī, februārī, martā, aprīlī tika analizētas skolēnu pabeigti darbi un ‘Twitter’ ieraksti.
Kopā ar dati saistībā ar stratēģijām skolēnu kritiskās domāšanas prasmes attīstībai angļu valodas stundās vispārizglītojošā vidusskolā, diplomdarbs var izmantot kā palīglīdzekli angļu valodas nodarbību plānošanas stadijā vispārizglītojošā skolā ar mērķi attīstīt kritiskās domāšanas prasmes.
Atslēgvārdi: kritiskā domāšana, sociālo mediji, "Twitter", EFL klase, vidusskola. Nowadays people may receive information in many possible ways, such as: Television, Internet, Radio, newspapers, community. The problem begins when a person cannot say for sure if the given information might be trusted or there might be some fault with it; or in other words when a person does not possess critical thinking skills or they are at a very low level.
The author of the Diploma Paper has examined ‘Twitter’ as a tool for developing critical thinking skills in English lessons in Form 11. The author has analysed the literature on the concept of thinking skills and the importance of critical thinking, as well as the possible advantages of the use social media in English lessons.
A case study was chosen as a research method. Through observation of four students from the secondary school of Form 11, who were noted from the very beginning as the ones who had great interest in discussing different topics. Additionally, the social network Twitter was used to design and apply activities for developing critical thinking. As the part of the research, students’ completed works and entries were analysed during the teaching practice in December, 2014 and in January, February, March, and April 2015.
Together with the data provided in the research on strategies for developing students’ critical thinking skills in English lessons in comprehensive secondary school, the Diploma Paper can be used as an aid during the planning stage of the English lessons for comprehensive secondary school students with the aim to develop critical thinking skills.
Key words: critical thinking, social media, ‘Twitter’, EFL classroom, secondary school.