Vizuālās izteiksmes veids 4 - 6 gadus vecu bērnu zīmējumos
Автор
Stengrevica, Luīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Martinsone, Baiba
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis ir noskaidrot kādas kvalitatīvas atšķirības pastāv dažāda vecuma un dzimuma bērnu zīmējumos par dzirdēto pasaku, saistībā ar viņu dzimumu un vecumposmu īpatnībām. Pētījumā piedalījās 80 dalībnieki, vecumā no četriem līdz sešiem gadiem. Dalībniekiem tika nolasīta pasaka un pēc tam palūgts uzzīmēt dzirdētās pasakas sižetu. Īpaši šim pētījumam tika izveidotas 15 kategorijas balstoties uz to, ko pētījuma dalībnieku savos zīmējumos attēloja. Rezultātā tika aprēķināti kategoriju un saturu vienību biežumi atsevišķi pa dzimumiem un vecuma grupām kopā.
Rezultāti uzrāda, ka pastāv kvalitatīvi nozīmīgas atšķirības kādas kategorijas un satura vienības zīmējumos attēlo zēni un kādas meitenes. Tāpat arī salīdzinot visas vecumgrupas vidējos rādītājus kopā, pastāv kalitatīvi nozīmīgas atšķirības vairākās kategorijās un satura vienībās.
Pierādījās, ka salīdzinot vecuma grupas un dzimumus meiteņu un zēnu kategoriju un saturu vienību biežumi zīmējumos uzrāda kvalitatīvas atšķirības. Vecumgrupu kopējie vidējie rādītāji ir savā starpā vienlīdzīgi. The aim of the research is to find out is there a quality differences between different age and gender children when they are told to draw a scene of a fairy tail. The research included 80 participants aged between four and six. Participants were read a fairy tale and after that they were asked to draw the scenes from it using their imagination. In particular for this research there were 15 categories based on the participants. As a result they are calculated separately by gender and age together. The results show that there are quality significant differences between boys and girls. Also, compared to all age groups there are quality significant differences in several categories and content units. It showed when comparing age groups and genders, boy and girl categories and content units frequencies different and age group averages are equal to each other.