Aviokompānijas mājaslapas lietojamības uzlabošana
Author
Lovnika, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Rozevskis, Uldis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Izpētot konkrētas aviokompānijas tīmekļa vietnes statistikas datus, ir redzamas izmaiņas apmeklētāju uzvedībā – palielinās to cilvēku skaits, kas piekļūst tīmekļa vietnei, izmantojot mobilās ierīces. Tajā pašā laikā aviokompānijas tīmekļa vietne nav pielāgota izmantošanai ierīcēs ar nelieliem ekrāniem. Darbā apskatītas divas tehnoloģijas tīmekļa vietnes pielāgošanai mobilajām ierīcēm. Darba gaitā autore veica lietotāju testus, heiristisko analīzi un kognitīvo caurskatīšanas analīzi. Pieejamība ir viens no tīmekļa vietnes lietojamības raksturlielumiem. Darba mērķis bija izvērtēt airBaltic.com tīmekļa vietnes lietojamību un pamatot nepieciešamību uzlabot tās pieejamību ne tikai mobilajās ierīcēs, bet arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī cilvēkiem gados. Analysis of the airline's website statistic data revealed changes in audience behaviour – more and more visitors are using mobile devices to interact with the website. At the same time the website is not adapted to respond to devices with small screens. The thesis describes different usability evaluation methods and two technologies widely used for adapting websites for different mobile devices. The author carried out user tests, website heuristic analysis and cognitive walkthrough. Accessibility is one of the keystones of usability. The aim of the thesis was to justify the need for accessibility improvements of airBaltic.com not only for use on mobile devices, but also for people with disabilities and elderly people.