• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas nekustamā īpašuma tirgus un mārketinga aktivitāšu analīze

Thumbnail
View/Open
303-47025-Godins_Gustavs_gg10004.pdf (2.465Mb)
Author
Godiņš, Gustavs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „Latvijas nekustamā īpašuma tirgus un mārketinga aktivitāšu analīze”. Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz nekustamā īpašuma tirgus statistisko datu un mārketinga aktivitāšu analīzi, konstatēt galvenās problēmas mārketinga izmantošanā nekustamā īpašuma nozarē Latvijā un izstrādāt iespējas to risināšanai. Maģistra darbā ir 3 nodaļas. Pirmajā nodaļā „Nekustamā īpašuma tirgus un pielietoto mārketinga aktivitāšu teorētiskie aspekti” apkopota teorētiskā literatūra par nekustamā īpašuma tirgu un to ietekmējošiem ekonomiskajiem faktoriem un mārketinga aktivitātēm. Otrajā nodaļā „Latvijas nekustamā īpašuma tirgus un mārketinga analīze” analizēta nekustamā īpašuma tirgu raksturojoša statistiskā informācija un tirgū pielietotās mārketinga aktivitātes. Trešajā nodaļā „Latvijas nekustamā īpašuma tirgus attīstības iespējas” analizētas nozares attīstības iespējas mārketinga aktivitāšu kompleksa un vietas mārketinga ietekmē, kā arī apkopoti iedzīvotāju aptaujas rezultāti.
 
Master's Paper theme is “Latvian Real Estate Market and Analysis of Marketing Activities”. The objective of the Master’s Paper is to identify main problems in the use of Latvian real estate marketing and to develop proposals for resolving them based on analysis of both the statistics of real estate market and marketing activities. The Master's Paper consists of 3 sections. The first part “Real Estate Market and Theoretical Aspects of used Marketing Activities” summarizes the theoretical literature about the real estate market and its influencing economic factors and marketing activities. Second part “Latvian Real Estate Market and Marketing Analysis” analysis the statistical information of the real estate market and marketing activities applied in the market. Third part “Development Opportunities of the Latvian Real Estate Market” analysis development opportunities of real estate market regarding to marketing activities and place marketing impact, as well summarizes results of the survey.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30310
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV