Augstākās izglītības starptautiskā konkurētspēja un tās novērtējums Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes pilna laika klātienes studiju programmām angļu valodā.
Autor
Džeriņa, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir "Augstākās izglītības starptautiskā konkurētspēja un tās novērtējums Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes pilna laika klātienes studiju programmām angļu valodā". Darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā autore aplūko konkurētspējas un konkurētspējas novērtējuma metožu teorētisko pamatojumu, otrajā daļā tiek aplūkota situācija augstākajā izglītībā pasaulē un Latvijā, kā arī ekonomikas un vadības zinātnes studijās Latvijā. Trešajā daļā tiek izstrādāta pētījuma metodoloģija, balstoties uz teorijas daļā aplūkoto, un pētījums, kas balstīts uz izstrādāto metodoloģiju.
Darbs sastāv no 145 lappusēm un tajā ir 6 tabulas un 3 attēli. Darba izstrādes procesā autores izvirzītajai hipotēzei tika rasts apstiprinājums.
Darba mērķis ir noskaidrot vai LU EVF piedāvātās pilna laika studiju programmas angļu valodā ir konkurētspējīgas ārējos tirgos, un balstoties uz teoriju, par konkurētspējas priekšrocībām – vai Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes pilna laika klātienes studiju programmām angļu valodā ir konkurētspējas priekšrocības salīdzinājumā ar citu Latvijas augstākās izglītības iestāžu realizētajām līdzvērtīgās studiju programmām.
Darba rezultāti liecina, ka Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes pilna laika klātienes studiju programmas angļu valodā ir konkurētspējīgas, jo tām ir dažādas konkurētspējas priekšrocības salīdzinājumā ar citu Latvijas augstāko izglītības iestāžu piedāvātajām līdzvērtīgām studiju programmām. Master's thesis theme is "International competitiveness of tertiary education and evaluation of competitiveness for University of Latvia Faculty of Economics and Management full time study programmes in English". Work consists of three parts, where in first part author deals with competitiveness and competitiveness assessment methods theoretical basis, in the second part deals with the situation in tertiary education in the world and country context and with economic and management science studies in Latvia. The trirds part consist from research methodology based on theoretical part and resarch based on the methdology.
The work consist of 145 pages and contain 6 tables and 3 figures. In work process the author's proposed hypothesis was found approval.
The aim is to find out whether the LU EVF offered full–time study programs in English are competitive in foreign markets, and based on the theory of competitive advantage – does Latvian University of Economics and Management Faculty of full–time study programs in English have a competitive advantage compared to other Latvian tertiary educational institutions implementing similar programs.
The results show that the University of Latvia Faculty of Economics and Management full–time study programs in English are competitive because they have different competitive advantages compared to other Latvian tertiary education institutions at the same level of study programs.