• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Satura mārketinga attīstība Latvijas tirgū.

Thumbnail
View/Open
303-47795-Emkena_Kristine_ke11003.pdf (2.455Mb)
Author
Emkena, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Kristīne Emkena. Bakalaura darbs ,,Satura mārketinga attīstība Latvijas tirgū’’. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijā sniegtajām atziņām par satura mārketingu, kā arī uz interneta lietotāju aptaujas un ekspertu interviju rezultātiem, novērtēt satura mārketinga izmantošanu Latvijas uzņēmumos un izstrādāt priekšlikumus tā pilnveidošanai. Darba pirmajā nodaļā ir pētīti satura mārketinga teorētiskie aspekti, otrajā nodaļā ir izpētītas satura mārketinga attīstības tendences Latvijā un pasaulē, kā arī noskaidrots ekspertu viedoklis par satura mārketingu Latvijā, un 3. nodaļā ir ar speciāli izstrādātas aptaujas anketas palīdzību, iegūti un analizēti Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumi satura mārketinga kontekstā. Darba gaitā tika noskaidrots, ka satura mārketingam Latvijā ir iespējas attīstīties, jo ne visi uzņēmumi apzināti izmanto satura mārketingu. Darba apjoms ir 72 lapaspuses. Tajā ir 32 attēli, 2 tabulas un 7 pielikumi. Atslēgvārdi: satura mārketings, interneta mārketings, sociālie mediji, SEO, komentāru mārketings
 
Kristine Emkena’s Bachelor Paper „Content Marketing development in Latvian Market” The purpose of this work is to show the opportunities that digital content marketing gives to companies who use it. The Main Goal of this Bachelor Paper is to evaluate the usage of Content marketing in the Market of Latvia based on different authors’ insights on Content marketing topic, expert interviews and Internet user survey. Chapter 1 examines the theoretical aspects of Content marketing. Chapter 2 is about Content marketing trends in the world and in the Market of Latvia. The Chapter 3 is an analysis of a specially designed survey to get to know Latvian habits of internet usage in the Content marketing context. Work showed that Content Marketing has the potential to develop in Latvia, because not all companies deliberately use it. This Bachelor paper has 72 pages, 30 illustrations, 2 tables and 7 Appendix. Key terms: Content marketing, Social Media marketing, Internet marketing, Search Engine Optimisation, Comment Marketing
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30388
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV