• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēļu elementu(gamification)un kolektīvās inteliģences (crowdsourcing) izmantošana mārketingā, to pielietošanas iespējas Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-47817-Baldunciks_Juris_jb08069.pdf (2.262Mb)
Author
Baldunčiks, Juris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Jura Baldunčika maģistra darba „Spēļu elementu (gamification) un kolektīvās inteliģences (crowdsourcing) izmantošana mārketingā, to pielietošanas iespējas Latvijā” mērķis ir izpētīt gamification un crowdsourcing instrumentāriju, un to pielietošanas iespējas Latvijā no infrastruktūras, speciālistu un patērētāju perspektīvām. Darba teorētiskajā daļā autors pētījis un sintezējis gamification un crowdsourcing izmantošanai nepieciešamo zināšanu platformu balstoties gan uz jaunākajiem zinātnieku pētījumiem un zinātnisko literatūru, gan praksē ieviestiem piemēriem. Pētījuma otrajā daļā veikta pētījuma priekšmeta – interneta infrastruktūras un tā lietotāju analīze. Darba pēdējā daļā analizēta šo pieeju plašākas izmantošanas iespējas no mārketinga speciālistu un patērētāju perspektīvām. Maģistra darba apjoms ir 89 lapaspuses. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā un tajā ir iekļautas 13 tabulas, 27 attēli un 3 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 76 citu autoru avoti.
 
Juris Baldunciks master's thesis “The use of gamification and crowdsourcing in marketing, its possible applications in Latvia” aims to analyze the framework and tools used in the fields of gamification and crowdsourcing, and its possible applications in Latvia. The first part offers a platform created by the analysis and synthesis of the latest scientific research, literature and practical examples from companies that are already using crowdsourcing and gamification in their marketing efforts. Second part of the research is concerned with the analysis of the infrastructure of the research subject – information society of Latvia. Last part of the thesis focuses on the possible applications of the research objects from the perspective of marketing specialists and consumers. Length of this master's thesis is 89 pages. The work is written in Latvian and contains 13 tables, 27 images and 3 appendixes. 76 written works of other authors have been used as references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30392
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV