Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorŠteinberga, Ivetaen_US
dc.contributor.authorPriede, Enijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:07:26Z
dc.date.available2015-07-08T01:07:26Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48081en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30469
dc.description.abstractSatiksmes troksnis pēdējos gados kļuvis par globālu piesārņojuma problēmu pilsētvidē, un ir nozīmīgākais vides trokšņa piesārņojuma avots lielākajās aglomerācijās visā pasaulē. Troksnis negatīvi ietekmē cilvēku labsajūtu un veselību, dabas procesus, un var atstāt ietekmi arī uz nekustamā īpašuma vērtību. Darba ietvaros, izmantojot tiešo mērījumu metodi, veikti autotransporta radītā kopējā trokšņa mērījumi un tā spektrālo komponenšu īpatsvara novērtējums atšķirīgos meteoroloģiskajos apstākļos un transporta kustības režīmos, novērtējot lokālās izplatības tendences un sorbējošo virsmu ietekmi. Pētījums veikts intensīvas ceļu satiksmes posmā Rīgā, Juglas ielas posmā – Biķernieku iela – Lubānas iela. Iegūtie rezultāti liecina par augstu vakara un nakts perioda trokšņa līmeni teritorijā, neatkarīgi no mērījumu veikšanas laika (darbadienas un brīvdienas), novērots būtisks (par 40 – 71%) satiksmes intensitātes pieaugums kopš 2013. gada. Intensīva satiksme šajā Juglas ielas posmā novērojama gan brīvdienās, gan darbadienās; no rītiem un vakaros. Galvenais trokšņa avots ir vieglo un smago automašīnu radītais aerodinamiskais/turbulences troksnis, kas atkarīgs no transportlīdzekļu kustības ātruma.en_US
dc.description.abstractTraffic induced noise in recent years become a global problem in urban environment, and is the major source of noise pollution in the largest aglomerations around the world. Noise has a negative impact on human health and well – being, natural processes, and can also affect value of the property located near the source. Direct noise measurement method was used to establish total noise pollution and noise spectrum, including different weather conditions and traffic regimes, and assesing local noise spreading circumstances and the impact of sorbing surfaces. Study was conducted in Riga, Juglas street section from Bikernieku to Lubanas street. The results show increased noise levels in the area in the evening and night period, regardless of measurement time (working days and holidays), essential increase in traffic intensity (40 – 71%) since 2013 were noted. High levels of traffic in this section of Juglas street occurs both weekends and weekdays; in the mornings and evenings. The main source of noise is car and truck caused aerodynamic/turbulence noise, which depends on vehicle speed.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVides zinātneen_US
dc.subjecttroksnisen_US
dc.subjecttrokšņa spektrsen_US
dc.subjecttrokšņa mērījumien_US
dc.subjectsatiksmeen_US
dc.subjectzemas frekvencesen_US
dc.titleTransporta radītā trokšņa līmeņa spektrālais novērtējumsen_US
dc.title.alternativeTraffic induced noise pollution spectral analysis along commuter wayen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige