Universālais un specifiskais haiku un dainu tradīcijā
Автор
Murāne, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Muktupāvels, Valdis
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā Universālais un specifiskais haiku un dainu tradīcijā tiek pētīta japāņu rakstiskās tradīcijas – haiku un latviešu mutiskās tradīcijas – dainu – izcelsmes vēsture, to tradīciju ietekmējošie faktori, uzbūves tendences un struktūra. Dodot ieskatu kā haiku, tā dainu vēsturē, uzmanība pievērsta trīs izcilākajiem haiku autoriem, kuru pasaules uztvere un redzējums definējis haiku un noteicis tās attīstības ceļus. Tāpat aplūkots Krišjāņa Barona devums latviešu mutvārdu tradīcijas saglabāšanā un sistematizēšanā. Darbā norādīti kā haiku, tā dainu atspoguļotie temati un grupēšanas struktūra. Apkopots universālais un specifiskais, kas izriet no darba laikā veiktajiem pētījumiem, aplūkojot un salīdzinot haiku un dainu uzbūves pamatprincipus un to raksturojošās iezīmes. The Master Thesis entitled Universal and Specific Aspects in Haiku and Latvian Folksong Tradition is devoted to the study of the history of origin of Japanese written tradition — haiku and Latvian oral tradition — Latvian folksongs, i.e. dainas, as well as factors influencing the tradition, construction trends and structure thereof. By giving an insight into both the history of haiku and dainas, the paper focuses on three most prominent authors of haiku whose perception of world and vision defined haiku and determined the development directions thereof. Furthermore the present paper analyses the contribution of Krišjānis Barons in the preservation and systematisation of Latvian oral traditions. The paper includes topics depicted both in haiku and dainas, as well as the grouping structure thereof. Moreover it also summarises the universal and the specific deriving from the research conducted in the course of developing the paper by studying and comparing the basic principles of constructing haiku and dainas, as well as features characterising them.