Sociālo kampaņu "Tu lieto narkotikas, narkotikas lieto Tevi" un "STOP DRUGS" ētiskie aspekti
Author
Krasta, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Sociālo kampaņu “Tu lieto narkotikas, narkotikas lieto Tevi” un “STOP DRUGS” ētiskie aspekti” pētāmā problēma ir sociālo kampaņu ētiskie aspekti to materiālos, izplatīšanā un auditorijas reakcijā. Darba mērķis ir analizēt sociālo kampaņu “Tu lieto narkotikas, narkotikas lieto Tevi” un “STOP drugs” saturu, noteikt to ētiskos aspektus un analizēt kampaņu ietekmi uz auditoriju.
Darba teorētiskajā daļā apskatīts sociālo kampaņu jēdziens, to mērķi un uzdevumi, narkotiku kampaņu specifika un reklāmas ētika.
Pētījumā izmantota semiotiskā analīze, ar ko pētīti kampaņu reklāmas materiāli, fokusgrupu intervijas, lai noskaidrotu auditorijas viedokli par sociālajām kampaņām, kā arī kvalitatīvā kontentanalīze un rāmējuma analīze, kas pielietotas, lai pētītu kampaņu interneta lietojumu un komentārus.
Atslēgas vārdi: sociālā kampaņa, reklāmas ētika, sensiblie temati, narkotikas, jaunieši, STOP DRUGS, Tu lieto narkotikas, narkotikas lieto Tevi. The aim of bachelor thesis “Ethical aspects of social campaigns “Tu lieto narkotikas, narkotikas lieto Tevi” and “STOP DRUGS”” is to analyse content of social campaigns and examine ethical aspects and campaign influence on audience.
Theoretical basis consists of social campaign theories and functions, drug campaign specifics and advertising ethics.
Research methodes include semiotic analysis which is used to examine campaign advertisements, focus group interviews to examine audience perception of campaigns and qualitative contentanalysis and frame analysis to examine campaign Internet use and commentary.
Key words: social campaign, advertising ethics, sensible topics, drugs, youth, STOP DRUGS, Tu lieto narkotikas, narkotikas lieto Tevi.