Uztura bagātinātāju lietošanas paradumi Latvijas iedzīvotāju vidū
Author
Orliņa, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Popēna, Ineta
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Uztura bagātinātāji ir pārtikas produkti parastā uztura papildināšanai. Tie ir brīvi pieejami aptiekās, kosmētikas produktu veikalos, lielveikalos, veselīgās pārtikas veikalos vai arī tos var iegādāties, pasūtot internetā. Sakarā ar šo plašo pieejamību patērētājs netiek pilnvērtīgi informēts par uztura bagātinātāju pareizu un pilnvērtīgu lietošanu.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot uztura bagātinātāju lietošanas paradumus Latvijas iedzīvotāju vidū un izvērtēt vērojamās tendences šajā jomā. Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: izpētīt uztura bagātinātāju lietošanas paradumus Latvijas iedzīvotāju vidū un noskaidrot patērētāju izvēli ietekmējošos faktorus, iepazīties un izpētīt teorētisko literatūru par uztura bagātinātājiem un to toksicitāti, izpētīt uztura bagātinātāju tirgus normatīvo regulējumu Latvijā, veikt patērētāju anketēšanu, apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumu.
Rezultātā tika noskaidrots, ka gandrīz puse no aptaujātiem respondentiem lieto uztura bagātinātājus un lielākā daļa no tiem ir sievietes. Izvēlēties lietot uztura bagātinātājus ir respondentu pašu iniciatīva, nekonsultējoties ne ar vienu no uztura speciālistiem, jo patērētāji uzskata, ka ir pieejama pietiekama informācija no citiem avotiem (interneta, grāmatām u.t.t.). Dietary supplement is foodstuff for nutrition improvement. They are freely available in drugstores, cosmetic products stores, supermarkets, healthy food stores or they can be purchased by ordering in internet. Due to the wide availability, consumer is not fully aware of the dietary supplements right and wholesome use.
The aim of the bachelor work find out dietary supplements usage patterns among Latvian population and evaluate the trends in this field. To achieve bachelor’s work aim, were set following tasks: to investigate dietary supplement habits among Latvian population and find out which factors influencing consumers choice, get acquaintance and explore theoretical literature about dietary supplements and their toxicity, explore the dietary supplement market regulatory framework in Latvia, take the questioning, collect and analyze the results, make conclusion.
As a result, it was found, that almost half of the respondents used dietary supplements and the majority of them are women. Choose to use dietary supplements are respondent’s own initiative, without consulting any of the nutrition expert, because consumers believe, that sufficient information is available from the other sources (internet, books, etc.).