Show simple item record

dc.contributor.advisorAlondere, Lindaen_US
dc.contributor.authorTrikule, Antraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-09T01:03:18Z
dc.date.available2015-07-09T01:03:18Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48448en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30986
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Māsas un pacienta sadarbība ķirurģijas nodaļā”. Darba mērķis ir noskaidrot māsu un pacientu sadarbības modeli ķirurģijas nodaļā un izvirzītā hipotēze ir: māsas un pacienta sadarbības modelis balstīts uz verbālo komunikāciju, kuras mērķis ir pacientu izglītošana. Pētnieciskā darba uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par pacientu aprūpi, māsu darbību, saskarsmi, izglītošanu, mācīšanu un sadarbību 2.Analizēt D.Oremas teoriju 3.Izstrādāt anketu, interviju un veikt pilotpētījumu 4.Veikt anketēšanu un intervēšanu 5.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus 6.Izdarīt secinājumus Bakalaura darbā tiek rakstīts par darba organizāciju un galvenājām saslimšanām koloproktoloģijas nodaļā, par māsas un pacientu sadarbību, kurā iekļauts mācīšanas un saskarsmes skaidrojums, par perioperatīvo aprūpi, kura iedalās trīs posmos – pirmsoperāciju periods, ķirurģiskās operācijas periods, pēcoperāciju periods. Savā darbā autore izmantoja Dorotejas Oremas māsu pašaprūpes teoriju. Savā teorijā D. Orema nosaka terapeitiskās pašaprūpes darbību un to, kā māsa ar klientu strādā kopā, lai sasniegtu vēlamos mērķus. Šajā gadījumā, sekmīgu atveseļošanos pēc operācijas. 1.Pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies, jo 76% respondentu (pacienti) ir atbildējuši, ka māsas, izglītojot pacientus, vairāk izmanto verbālo saskarsmes veidu un intervijas rezultātos māsas atbildējušas, ka izglītojot pacientus izmanto verbālo saskarsmi un pēc vajadzības pielieto neverbālo saskarsmes veidu. Vēl respondenti (pacienti) ar jautājumu par to, kā viņiem vieglāk uztvert informāciju, ir apstiprinājuši, ka tieši mutiska komunikācija liek vieglāk uztvert informāciju, jo tikai 9% no apjautātajiem respondentiem atbildējuši, ka rakstisku informāciju uztvert ir vieglāk. Var secināt, ka izglītošanas procesā svarīgākais ir mutiska komunikācija, tātad verbāla saskarsme. 2.Autore secina, ka māsas nespēj pietiekami daudz komunicēt un aprūpēt pacientus kvalitatīvi, laika trūkuma dēļ, līdz ar to arī 28% respondentu (pacientu) pētījumā ir atbildējuši, ka māsām vajadzētu vairāk komunicēt ar pacientu. Mainot sadarbības modeli nodaļā uzlabotos aprūpes kvalitāte un komunikācija ar pacientiem pieaugtu. Atslēgvārdi: koloproktoloģija, aprūpe, saskarsme, sadarbība, māsa, pacients, izglītošanaen_US
dc.description.abstractBachelor's thesis: „Cooperation between patients and nurses in the surgery department”. Pursue of work is to find out nurse and patient cooperation module in surgery department and suggested hypothesis is: Nurse and patients cooperative module based on verbal communication and purpuse of patient education. Research tasks: 1. Analyse scientific literature about patients care, nurse act, communication, education, teaching and cooperation. 2. analyse D. Oremas theory. 3. The questionnaire drawn up, interview, and make pilot study. 4. Take the pool and do interviews. 5. Maintain and analyse the results abstained. 6. Make a conclusion. Bachelor thesis is written about work organization and leading conditions in coloproctology department, about nurse and patient cooperation.Which includes learning and communication explanation about perioperactive care which falls in three episodes - pre operation period, surgery period, after surgery period. Author in her work used Dorathy Oremas nurse self care theory. Theory by Orem down for therapethic act and that, how nurse and costumer work together to reach desired results in this care with successful recovery after operation. 1. Research hypothesis is confirmed that 76% patients have responded, that nurses, educate patients, more verbally and result of interview nurces responded, that educating patients verbally helps a lot. More patients responded on question about, how better perceive information - was verbally. As only 9% patients, who took pool responded that written information is easier. It can be concluded, that the educational process is the most important verbal communication. 2. Author concluding that nurces fail to communicate enaugh and care for patients with hight standards as lack of time don't let them do that. 28% of patient responded that nurces would need communicate more with patients. Changing collaborative model in ward would improve the quality of care and communication with patients will rise. Key words: coloproctology, care, communication, cooperation, nurse, patient, educationen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedicīnaen_US
dc.subjectkoloproktoloģijaen_US
dc.subjectaprūpeen_US
dc.subjectsaskarsmeen_US
dc.subjectsadarbībaen_US
dc.subjectmāsaen_US
dc.titleMāsas un pacienta sadarbība ķirurģijas nodaļāen_US
dc.title.alternativeCooperation between patients and nurses in the surgery departmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record