Mārketinga vadības metožu izmantošana Latvijas pašvaldībās
Author
Brencis, Ainārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Brencis, Juris
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darba mērķis ir izpētīt teritoriju zīmolvedības izmantošanu Latvijas pašvaldību mārketingā un sniegt priekšlikumus tās uzlabošanai. Darba aktualitāte balstās uz pārmaiņām publiskajā pārvaldē, kad konkurences apstākļos pašvaldībām nākas risināt daudzus aktuālus jautājumus saistībā ar resursu piesaistīšanu, kas izpaužas caur nepieciešamību pašvaldībām iespējami atraktīvi sevi parādīt esošajiem un potenciālajiem sabiedriskā labuma lietotājiem. Šīs problēmas risināšanai ir attīstījušies jauni starpdisciplināri akadēmiskās un praktiskās darbības virzieni, kas vienotā kontekstā tiek apzīmēti kā teritoriālais mārketings, kura instrumenti publiskajā pārvaldē ne vienmēr tiek pilnvērtīgi izmantoti. Pirmajā nodaļā veikta publiskās pārvaldes un teritoriju mārketinga konverģences analīze, veikts teritoriju mārketinga formu attīstības novērtējums. Izstrādāta teritoriālā zīmola vadības procesa shēma, kas izmantojama kā bāze teritoriju zīmola attīstības plānošanai. Izstrādāts empīrisko pētījumu plāns. Otrajā nodaļā analizēta teritoriālā zīmolvedība Latvijas pašvaldību mārketingā, galvenie to raksturojošie indikatori, institucionālā bāze un procesa sasaiste ar stratēģisko plānošanu, identificēti galvenie pašvaldību vadības izaicinājumi, izvērtēta teritoriālās zīmolvedības posmu realizācija Latvijas pašvaldību mārketingā. Promocijas darba trešajā nodaļā izstrādāta un aprobēta metodika teritoriju uztvertās zīmola vērtības novērtēšanai galvenajos pašvaldību lietojuma aspektos. Analizēti zīmolu vadības integrācijas šķēršļi pašvaldībās, noskaidroti novadu uztveres līmeni ietekmējošie faktori un izveidots zīmola vērtības attīstības līmeņu konceptuāls attēlojums. Sniegts ieguldījums pilsētu un novadu identitātes analīzes metodikas pilnveidošanai, piedāvājot jaunu pieeju tēla uzbūves modelēšanai, kas vēlāk aprobēta Latvijas pilsētās un novados, novērtējot to konkurences nišu un pozicionēšanas iespējas. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, izstrādāti priekšlikumi Latvijas pilsētu un novadu zīmola attīstības plānošanā un to vadības pilnveidošanai. Promocijas darba pamatteksts ir izklāstīts 157 lappusēs, ilustrēts ar 37 attēliem un 32 tabulām. Literatūras sarakstā iekļautas 175 literatūras vienības. Darbs papildināts ar 9 pielikumiem. Atslēgvārdi: sabiedrības vadība, pašvaldības, teritoriālais mārketings, teritoriālā zīmolvedība-