Profesionālās izglītības pievilcību veicinošie faktori
Автор
Paudere, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kiris, Kaspars
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis ir izstrādāt rekomendācijas profesionālās izglītības pievilcības paaugstināšanai. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēti informācijas avoti par profesionālās izglītības pievilcību, noskaidroti faktori, kas pievilcību var ietekmēt, un šī brīža situācija. Profesionālās izglītības pievilcību ietekmē ārēji faktori (valsts ekonomiskais stāvoklis, demogrāfiskās tendences, darba tirgus piedāvājums un pieprasījums) un iekšēji faktori (audzēkņu un absolventu skaits, audzēkņu mācību sasniegumi, informācijas pieejamība un lietderīgums, absolventu iesaistīšanās augstākajā izglītībā). Darba praktiski pētnieciskajā daļā apkopoti un analizēti profesionālās izglītības audzēkņu aptaujās un absolventu telefonaptaujās iegūtie dati, skaidrojot viņu motivāciju izvēloties profesionālo izglītību un attieksmi pret to. The aim of the work is to develop recommendations to increase appeal of vocational education. In the theoretical part of the work, information sources on the appeal of vocational education are analysed, factors that could impact appeal are identified and current situation is being presented. Appeal of vocational education is impacted by external factors (country’s economic situation, demographic tendencies, situation in the labour market and demand) and external factors (number of students and alumni, student achievements, access to information and its utility, alumni engagement into higher education). In the practical part of the work data obtained from phone interviews with alumni and questionnaires filled in by vocational education students is analysed, explaining their motivation to choose vocational education and attitude towards it.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Izglītības zinātnes sekcijas materiāli: Latvijas Universitātes 56. zinātniskā konference ,1997.gada 3.oktobris
Latvijas Universitāte; Izglītības pētniecības institūts; Grīnfelds, Andris; Kangro, Andris; Ceļdoma, Inta (L U Izglītības pētniecības institūts, "Mācību grāmata", 1997)Saturs: prof., Dr. habil. phys. Juris Zaķis Izglītība: zinātne vai valsts pārvaldes funkciju sfēra? 4 doc, Dr. paed. Oskars Zids Izglītības pētniecība un izglītības iestāžu darbība 7 doc, Dr. phys. Andris Kangro Izglītības ... -
Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas
Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ... -
ATEE Spring University "Teacher of the 21st century: quality education for quality teaching", May 2-3, 2008
Association of Teacher Education in Europe; University of Latvia. Faculty of Education and Psychology, Department of Education (University of Latvia Press, 2008)