Korporatīvās uzņēmējdarbības ietekme uz aviokompāniju inovācijām un uzņēmējdarbības panākumspēju
Author
Trestl, Michael
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Globālās konkurences problēmas aviokompānijās izraisa nepārtrauktu nepieciešamību pēc jaunām un inovatīvām vadības metodēm un pieejām. Šīs disertācijas mērķis bija izpētīt korporatīvās uzņēmējdarbības ietekmi uz inovācijām un uzņēmējdarbības panākumspēju. Tās ietvaros veikti gan kvalitatīvie, gan kvantitatīvie pētījumi. Rezultāti liecina, ka aviokompānijās korporatīvo uzņēmējdarbību nosaka novatorisms, proaktīva rīcība, riska uzņemšanās un cilvēki. Atklāts arī, ka aviokompānijās pastāv ievērojama pozitīva sakarība starp uzņēmējdarbības panākumspēju un novatorismu, proaktīvu rīcību un cilvēkiem. Turklāt ir konstatēts, ka proaktīva rīcība, riska uzņemšanās un cilvēki ir faktori, kas nosaka inovāciju sniegumu. Līdz ar to var secināt, ka korporatīvā uzņēmējdarbība ir dzīvotspējīgs instruments konkurētspējas uzlabošanai, koncentrējoties uz iespēju atpazīšanu aviokompānijās un to pārveidošanu inovācijās uzņēmuma ietvaros. Atslēgas vārdi: korporatīvā uzņēmējdarbība, inovāciju sniegums, uzņēmējdarbības panākumspēja, korporatīvās uzņēmējdarbības rezultāti, aviokompānijas Global competitive challenges create an immanent need for new and innovative management methods and approaches within airlines. The objective of this dissertation was to investigate the impact of corporate entrepreneurship on innovation and business performance. Both qualitative and quantitative research has been applied. Results show that corporate entrepreneurship is determined by innovativeness, proactiveness, risk-taking and people within airlines. Findings also reveal a significant positive relationship between airline business performance and innovativeness, proactiveness and people. Furthermore, proactiveness, risk-taking and people have been found to be determinants of innovation performance. Thus, it can be concluded that corporate entrepreneurship is a viable instrument to steer competitiveness from internally through a focus on the recognition of opportunities and their transformation into innovation within airlines. Keywords: corporate entrepreneurship, innovation performance, business performance, corporate entrepreneurial output, airlines