• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietišķo e-pastu reģistra analīze

Thumbnail
Открыть
306-51815-Moldavska_Jelena_jf10027.pdf (1.405Mb)
Автор
Moldavska, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Дата
2016
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Mūsdienās elektroniskais pasts ir kļuvis par plaši izmantotu komunikācijas līdzekli uzņēmumos. Pētījuma mērķis bija noteikt lietišķo e-pastu reģistra izplatītākās iezīmes Latvijas azartspēļu uzņēmuma iekšējā un ārējā komunikācijā. Pētījumā tika izmantots Baibera un Konrāda (2009) reģistra analīzes modelis individuālajam e-pastam. Pētījuma rezultāti parādīja, ka lietišķajiem e-pastiem ir gan mutvārdu, gan rakstiskās diskursa īpašības. Lietišķo e-pastu izplatītākās iezīmes ir patstāvīgie darbības vārdi, lietvārdi, modālie darbības vārdi, personu vietniekvārdi, nozarē lietoti žargonismi un saīsinājumi. To lietojumu ietekmē situācijas konteksts , un to var sekmīgi pētīt, izmantojot Baibera un Konrāda (2009) reģistra analīzes modeli.
 
Electronic mail has become a means for frequent communication in companies. The goal of the study was to identify pervasive features of the register of business e-mails communicated in a gambling company in Latvia using the framework of register analysis of individual e-mails proposed by Biber and Conrad (2009). The results revealed that business e-mails comprise both the characteristics of spoken and written discourse due to its medium of communication.The pervasive linguistic features of the register of business e-mails communicated externally and internally are the use of lexical verbs, nouns, modal verbs, contracted forms, personal pronouns, specific jargon and abbreviations. They are affected by the situational characteristics, which can be discovered and analysed with the help of the “register analysis” proposed by Biber and Conrad (2009).
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31464
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV