Komunikācijas grūtības pusaudžiem ar dzirdes traucējumiem
Автор
Zapoļska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba “Komunikācijas grūtības pusaudžiem ar dzirdes traucējumiem” mērķis ir noskaidrot galvenās komunikācijas barjeras, ar ko saskaras pusaudži ar dzirdes traucējumiem. Diplomdarba teorētiskajā daļā darba autore apskata un analizē zinātnisko literatūru par komunikācijas procesu, dzirdes traucējumiem un pusaudža vecumposma attīstības īpatnībām. Diplomdarba praktiskajā daļā tika veiktas 14 pedagogu intervijas un 37 pusaudžu ar dzirdes traucējumiem anketēšanas. Pētījuma rezultātā tika noskaidrotas pusaudža vecumā raksturīgākās komunikācijas problēmas pusaudžiem ar dzirdes traucējumiem – mazs vārdu krājums, nepietekama mutvārdu runas prasme. Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 12 apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta ar 33 vienībām un 2 pielikumiem. Diplomdarba pētījumā gūtie dati atspoguļoti attēlos. Atslēgas vārdi: komunikācija, komunikācijas grūtības, dzirdes traucējumi, pusaudžu vecumposms. The aim of the paper “Communication difficulties adolescents with hearing impairment has” is to determine main communication barriers which adolescents with hearing impairment encounter. In the theoretical part of the paper author addresses and analyses scientific literature about communication process, hearing impairment and adolescence development peculiarities. The practical part of the paper includes 14 interviews with teachers and 37 questionnaires filled by adolescents with hearing impairment. In the result of the research were established the common communication difficulties adolescences with hearing impairment encounter – restricted vocabulary, and inadequate verbal skills. The paper consists of introduction, 4 chapters, 12 sub-chapters, conclusions, bibliography with 33 entities and 2 appendices. Keywords: communication, communication difficulties, hearing impairment, adolescence.