• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Fiziskās aktivitātes integrētajās rotaļnodarbībās pirmsskolā 3-4 gadus veciem bērniem"

Thumbnail
View/Open
299-51633-Ziemele_Ilona_iz13025.pdf (635.1Kb)
Author
Ziemele, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbs balstās uz pedagoģiskajiem pētījumiem par fizisko aktivitāšu ietekmi uz bērna vispusīgu attīstību. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta fizisko aktivitāšu nozīmē pirmsskolā, kā arī kustību rotaļas, kā svarīgas kustību aktivitātes, integrēšana rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darbs ir balstīts uz 3-4 gadus vecu bērnu fiziskās attīstības likumsakarībām, kā arī uz integrētās rotaļnodarbības iespējām un fizisko aktivitāšu integrēšanu, apgūstot un veicinot matemātiskos priekšstatus, dabas zinības, valodu un sociālās zinības. Praktiskajā daļā tiek pētīts vai ar fizisko aktivitāšu integrēšanu rotaļnodarbībās var veicināt matemātisko priekšstatu, runas, sociālo prasmju, dabas zinību apguvi.
 
The scientific work based on the pedagogical research of physical activities and their impact on comprehensive development of child. There are meaning of physical activities in pre-school, integration of active games, importance of activities in the theoretical part. The qualification work is based on regularities of 3 – 4 years old children physical development. There are possibilities how to integrate physical activities in mathematical, language, nature and social lessons in pre-school education. There is the question of the research, does it work – the integration of physical activities, making different skills through mathematic, speech, nature and social education for pre – school children is practical part of this work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31496
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV