Bērnu un jauniešu sociāli akceptējamas uzvedības veicināšana Ogres novada Sociālā dienesta Ģimenes atbalsta dienas centrā
Author
Akermane, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Māras Akermanes diplomdarbam “Bērnu un jauniešu sociāli akceptējamas uzvedības veicināšana Ogres novada Sociālā dienesta Ģimenes atbalsta dienas centrā”. Diplomdarba mērķis ir raksturot sociāli akceptējamu uzvedību, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģisko programmu sociāli akceptējamas uzvedības veicināšanai Ogres novada Sociālā dienesta Ģimenes atbalsta dienas centrā. Tēmas izvēli noteikusi viena no jaunās paaudzes problēmām mūsdienu sabiedrībā, - apgrūtināta uzvedības normu pieņemšana. Teorētiskajā daļā ir aprakstīti sociāli akceptējamas uzvedības, sociālo normu, sociāli novirzītas uzvedības jēdzieni. Raksturotas dienas centra iespējas un nozīme sociāli akceptējamas uzvedības veicināšanā. Praktiskajā daļā aprakstītais pētījums izstrādāts Ogres novada Sociālā dienesta Ģimenes atbalsta dienas centrā, modelējot sociālpedagoģisko programmu sociāli akceptējamas uzvedības veicināšanai. Izvērtējot rezultātus, veikta programmas aprobācija un sistemātiska rezultātu analīze. Atslēgvārdi: dienas centrs, sociālās normas, sociāli akceptējama uzvedība, sociāli novirzīta uzvedība, sociālpedagoģiskā darbība. to graduation thesis “Facilitating Acceptable Youth and Children’s Behaviour in Ogre Municipal Agency Social Service Family Support Centre”by Māra Akermane. The graduation thesis is aimed to delineate socially acceptable behaviour, to elaborate and to approbate a socio-pedagogical program for promotion of socially acceptable behaviour at the Ogre Municipal Agency Social Service Family Support Centre. The choice of this topic was determined by one of the problems of the young generation in modern society, namely, bothered acceptance of the behaviour norms. The theoretical part describes the notions of socially acceptable behaviour, social norms, socially diverted behaviour. There have been featured the abilities and the importance of the Daily Center to promote socially acceptable behaviour. The study described in the practical part has been made at the Family Support Center, Ogre Municipal Agency Social Service, by modelling a socio-pedagogical program for promotion of socially acceptable behaviour. After having evaluated the results, the approbation of the program was completed and a systematic analysis performed. Keywords: Daily Center, social norms, socially acceptable behaviour, socially diverted behaviour, socio-pedagogical activities.