Migrācijas jautājums kā pilsoniskās izglītības komponentes aspekts sociālo zinību mācību stundās 7.-9. klasē
Autor
Majore, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Sociālo zinību mērķis ir sekmēt sociālo procesu izpratni. Sabiedrības attīstība, ko būtiski ietekmē iekšpolitiskie un ārpolitiskie notikumi, jo īpaši globalizācija, veicina nepieciešamību sekmēt skolēnu izpratnes veidošanos par jautājumiem, kas līdz šim nav bijuši sabiedrības uzmanības centrā. Pētījuma mērķis ir izpētīt migrācijas jautājuma kā pilsoniskās izglītības aspekta atspoguļojumu un tā pilnveides iespējas sociālo zinību mācību stundās 7. - 9. klasē, izmantojot gadījuma pētījuma metodi. Darbā tika veikts gadījuma pētījums Latvijas novada vidusskolas 7. - 9. klasēs, izstrādājot un aprobējot sociālo zinību mācību stundas par migrācijas jautājumu. Pētījuma rezultātā ir sagatavoti ierosinājumi mācību stundu pilnveidei. Darba nolūks ir pilnveidot migrācijas jautājuma atspoguļojumu sociālo zinību mācību stundās. The aim of the subject of social sciences is the facilitation of understanding of social processes. The development of society that is substantially influenced by domestic and international events, especially globalization, promotes the necessity to facilitate the development of pupils’ understanding of issues that have not been before on the agenda of society. The aim of the research is to explore the reflection of the migration issue as an aspect of civic education and the possibilities of its improvement within the subject of social sciences (grade 7 to 9) by using the case study method. The case study was carried out in the grades 7 to 9 in a secondary school of Latvia’s municipality through the development and approbation of lessons on migration issue. As a result of the research the improvements of the materials have been provided. The aim of the paper is the improvement of the reflection of migration issue in the subject of social sciences.