Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Rita
dc.contributor.authorZandarta, Laima
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-04T02:02:38Z
dc.date.available2016-02-04T02:02:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51792
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31523
dc.description.abstractDiplomdarba autore ir angļu valodas skolotāja pirmsskolā, un ir izveidojusi angļu valodas mācību programmu "Happy Child". 2015.gadā četri skolotāji mācīja angļu valodu saskaņā ar šo programmu piecās pirmsskolas izglītības iestādēs Latvijā. Vēlme pilnveidot angļu valodas mācību programmu ir mudinājusi izmēģināt dažādas pedagoģiskās pieejas, lai uzlabotu pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas vārdu krājuma apguvi; kā viens no risinājumiem ir rasts multi-sensoro uzdevumu izmantojums angļu valodas stundās. Par noslēguma darba formu tika izvēlēts diplomdarbs, lai veiktu pētījumu par multi-sensorajiem uzdevumiem saistībā ar pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas vārdu krājuma apguvi. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā multi-sensorie uzdevumi var uzlabot pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas vārdu krājuma apguvi. Par pētījuma izlasi tika izvēlēti 14 pirmsskolas vecuma bērni vecumā no 5 līdz 7 gadiem un viņu vecāki. Lai novērtētu bērnu angļu valodas vārdu krājuma apguvi nodarbībās, kurās tiek izmantoti multi-sensorie uzdevumi, tika izveidotas vecāku un skolotāju aptaujas. Tika veikta nodarbību vērošana un vadīšana, kā arī bērnu zināšanu pārbaude un iegūto datu analīze. Diplomdarbā ir sniegts detalizēts apraksts par pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma mācīšanās procesu: tā īpatnībām, skolotāju iespējamo palīdzību un vecāku lomu tajā. Ir sniegts raksturojums pirmsskolas vecuma bērnu dažādiem mācīšanās stiliem un tiem atbilstošiem multi-sensoriem uzdevumiem. Autore ir izveidojusi nodarbību, kurā iekļauti multi-sensorie uzdevumi, lai noskaidrotu tās ietekmi uz pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas apguvi pirmsskolā. Lai gan pētījums netika veikts plašā mērogā, tomēr tika veidota un iegūta izpratne par multi-sensoro uzdevumu ietekmi un nozīmi pirmsskolas vecuma bērnu mācīšanās procesā. Pētījums ļāva veikt secinājumus, ka multi-sensoro uzdevumu izmantošana nodarbībās kalpo kā nozīmīgs faktors, lai uzlabotu pirmsskolas vecuma bērnu angļu valodas krājuma apguvi, un angļu skolotājiem būtu jāapsver biežāka multi-sensoro uzdevumu izmantošana nodarbībās labākai bērnu angļu valodas apguvei.
dc.description.abstractThe author of the Diploma Paper is an English teacher for very young learners, and has created an English teaching programme “Happy Child”. There were four teachers, who teach English in five pre-schools in Latvia, according to this programme in the year 2015. The desire to improve the English teaching programme has lead to trying out different ways and approaches for very young learners’ (VYL) English vocabulary improvement; one of the findings is the application of multi-sensory activities in English lessons. To do the research in the field of multi-sensory activities in connection with VYL English vocabulary learning, author chose the Diploma Paper as the form of the final work. The aim of the Diploma Paper is to explore how multi-sensory activities can improve VYL English vocabulary. 14 very young learners, aged 5-7, and their parents were chosen as a research sample. To measure VYL vocabulary learning in lessons, where multi-sensory activities have been applied, parents’ and teachers’ questionnaires have been created and collected. Observation of lessons and testing VYL knowledge have been done, and the results have been analysed. The Diploma Paper provides the description of VYL vocabulary learning process: peculiarities, scaffolding and parents’ role. There is also a description of VYL learning styles and multi-sensory activities, which correspond to them. The author has created a multi-sensory lesson to research its’ impact to VYL English vocabulary learning. Although the case study was not spacious, it was significant to realize the importance of multi-sensory activities and how do they meet VYL learning needs. The case study research has lead to conclusions that multi-sensory activities serve as a helpful and assisting way to improve VYL English vocabulary, and that the English teachers should consider the frequent usage of multi-sensory activities for a better VYL English learning.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvery
dc.subjectyoung
dc.subjectlearners
dc.subjectmulti-sensory
dc.subjectactivities
dc.titleMulti-sensorie uzdevumi angļu valodas apguvei pirmsskolā
dc.title.alternativeMulti-Sensory Activities to Teach English Vocabulary to Very Young Learners
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige