1. klases skolēnu izteiksmīgas runas prasmju attīstība ar tehnoloģijas “Teatralizācija” palīdzību
Author
Timoshenko, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
A. Timošenko diplomdarbs ir veltīts izteiksmīgas runas jautājumiem, nepieciešamībai attīstīt izteiksmīgas runas prasmi un ar to saistītajām problēmām. Papildus tam diplomdarbā tiek apskatīts teatralizācijas tehnoloģijas jēdziens un pētītas šīs tehnoloģijas izmantošanas iespējas un efektivitāte, mācot izteiksmīgu runu 1. klases skolēniem. Darba autore izpētīja izteiksmīgas runas līmeni 20 kādas Rīgas vidusskolas 1. klases skolēniem. Īstenots plānveidīgs izteiksmīgas runas attīstības darbs šajā skolēnu grupā, izmantojot teatralizācijas tehnoloģiju. Veikta izteiksmīgas runas attīstības līmeņa noslēguma diagnostika, kas ļauj secināt, ka teatralizācijas tehnoloģija efektīvi iedarbojas uz izteiksmīgas runas attīstības prasmi. This paper covers issues related to expressive speech and its tools as well as the need to develop the expressive speech abilities among the first grade pupils. The paper also addresses the “staging” technology for teaching the first grade pupils to speak with expression. The author of the thesis evaluated the level of the expressive speech within a group of 20 first-grade pupils of secondary school. The speech development activities were implemented among this group of children through the “staging” technology. Was performed the end diagnostics of the expressive speech development level, analysed the results. The conclusions indicate that the applied “theatricalization” technology efficiently affects the expressive speech development abilities. Key words: expressive speech, intonation, game, “theatricalization” technology.