Vecāku ilgstošā prombūtnē radīto risku mazināšana Rīgas Rinūžu vidusskolas 7.-9. klašu izglītojamiem
Author
Kazakēviča, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs "Vecāku ilgstošas prombūtnes radīto risku mazināšana Rīgas Rīnūžu vidusskolas 7. - 9. klašu izglītojamajiem " izstrādāts ar mērķi izpētīt izglītojamo radušos riskus vecāku ilgstošā prombūtnē un iespējas tos mazināt. Teorētiskajā daļā aprakstīts riska jēdziens, tā veidi, vecāku ilgstošas prombūtnes cēloņi, bērnu uzvedības izmaiņas un normatīvie akti, kādus izglītojamo vecāki neievēro ilgstošas prombūtnes laikā. Praktiskajā daļā veikts pētījums par Rīgas Rīnūžu vidusskolas 7. - 9. klašu izglītojamo riskiem vecāku ilgstošā prombūtnē. Tika izstrādāta sociālpedagoģiskā programma risku mazināšanai, veikta programmas aprobācija un tās rezultātu analīze. Metodes: literatūras analīze, dokumentu analīze, intervēšana, aptauja, sociālpedagoģiskā modelēšana, sociālpedagoģiskā izmēģinājumdarbība. The diploma paper "Mitigation of risk caused by parental long-term absence in students of Riga Rinuzu grammar school learning in 7 - 9 grade" is developed to explore the emerging risks in students caused by long-term absence of their parents and the ways the risks can be mitigated. The theoretical part describes the concept of risk, its types, motives of the long parental absence, child behavioral changes and the regulations and laws which parents fails to comply during their long-term absence. The practical part contains the study of Riga Rinuzu grammar school students' risks from 7 - 9 grades at the time of parental long-term absence. The social pedagogical program was developed to mitigate the risks, the program approbation was carried out and the results were analyzed. Methods: analysis of literature, analysis of documents, interviews, survey, social pedagogical modeling, social pedagogical test work.