Saskarsmes prasmju attīstības sekmēšana 3 - 4 gadus veciem bērniem adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Paulauska, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba temats: Saskarsmes prasmju attīstība 3-4 gadus veciem bērniem adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības iestādē Autors: Baiba Paulauska Vadītājs: Docente, Dr. paed., Līga Āboltiņa Darba apjoms: 54 lappuses, kas sastāv no ievada, 3 nodaļām, 9 apakšnodaļām, literatūras saraksta, nobeiguma un pielikumiem. Pētījuma bāze: Jūrmalas pirmsskolas izglītības iestāde “X” Pētījuma mērķis: Noskaidrot sižeta lomu rotaļu ietekmi uz 3-4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju attīstību adaptācijas periodā pirmsskolā. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par saskarsmi, bērnu saskarsmes prasmēm 3-4 gadu vecumā, adaptācijas būtību pirmsskolas izglītības iestādē, sižeta lomu rotaļām un to ietekmi uz saskarsmes prasmju attīstību. Pirmsskolas izglītības iestāde ir pirmā nozīmīgā sociālā vide, kurā bērns nonāk. Tas ir brīdis, kad bērna dzīvē notiek pārmaiņas, kurām jāpielāgojas. Lai atvieglotu sociālās adaptācijas procesu un palīdzētu bērniem iekļauties jaunajā vidē, jāiesaistās pieaugušajam. Lai palīdzētu sekmēt bērnu saskarsmes prasmju attīstību adaptācijas periodā, praktiskajā daļā tika izstrādāta sižeta lomu rotaļu kopa, ieviesta pedagoģiskajā procesā, vērota un analizēta tās ietekme uz saskarsmes prasmju attīstību. Atslēgas vārdi: Saskarsme, saskarsmes prasmes, adaptācija, 3-4 gadu vecumposms, sižeta lomu rotaļa. Title: Encouraging the interaction skill development in 3 – 4 year olds during the process of adaptation to preschool Author: Baiba Paulauska Advisor: Docent, Dr. paed., Līga Āboltiņa Volume: The paper consists of 54 pages that includes introduction, 3 chapters, 9 subchapters, list of literature, conclusions and appendices. Basis of research: Preschool institution “X” in Jurmala The aim of the paper: To study the impact of role-play on the interaction skill development in 3 – 4 year olds during adaptation to preschool. The paper consists of theoretical and practical part. The theoretical part summarizes and analyzes the literature in the fields of pedagogy and psychology about interaction, interaction skills of 3 – 4 year olds, the basics of adaptation to preschool, plot role-play and its impact on the interaction skill development. Preschool is the first significant social environment children enter. At this point, there is a major change in their lives they must adapt to. Thus, the support of the adult is necessary in order to ease the process of social adaptation and help the children to fit in the new environment. To encourage the development of interaction skills during adaptation to preschool, a set of role-play plots has been developed in the practical part of the paper. Moreover, the aforesaid plots have been implemented in the pedagogical process and their impact on the development of interaction skills has been observed and analyzed. Keywords: Interaction, interaction skills, adaptation, 3 – 4 year age group, socio-dramatic play.