Rotaļu izmantošanas iespējas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā
Autor
Tauriņa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: izmantošanas iespējas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā. Darba autore: Madara Tauriņa Darba zinātniskā vadītāja: Mg.ed.sc. A. Klempere - Sipjagina Darba saturs: 46 lpp., 11 attēli, 3 tabulas, analizēti 22 literatūras avoti, darbā pievienoti 2 pielikumi. Darbs sastāv: No teorētiskās daļas un praktiskās pētījumu daļas. Diplomdarba darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt rotaļu izmantošanas iespējas 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz pedagogu, psihologu atziņām par 5-6 gadus vecu bērnu attīstību, tās īpatnībām un atziņām par pētāmo tēmu. Darba pētījuma praktiskajā daļā tika veikti diagnosticējošie uzdevumi pirms rotaļu darbības un pēc autores vadīto rotaļu darbības un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījuma rezultāti parāda, ka autores vadītās rotaļas spēj sekmēt 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos. Autore izveidoja interviju un intervēja pedagogu. Pētījuma bāze: pētījums norisinājās pirmsskolas izglītības iestādes “X” 15 5-6 gadus veci bērni un pedagogs. Pētījuma hipotēze: Rotaļu izmantošanas iespējas 5-6 gadus veciem bērniem matemātisko priekšstatu veidošanā norisināsies sekmīgi, ja: •tiek izmantotas rotaļas, kuras atbilsts 5-6 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnībām; •rotaļās tiek ievērotas bērnu intereses un vajadzības; •rotaļās tiek izmantoti matemātiskie elementi. Title of the thesis: The Opportunities of Using Plays as a Tool for Developing Maths Skills of Children Aged 5 - 6. Author of the thesis: Madara Tauriņa Scientific research advisor: Mg.ed.se. A. Klempere - Sipjagine Scope of the thesis: 46 pages, 11 figures, 3 tables, 22 sources of literature were analysed, 2 appendices were added to the thesis. The thesis consists of: Theoretical part and practical research part. Objective of the graduation paper: To gain theoretical and practical knowledge about the opportunities of using plays as a tool for developing maths skills of children aged 5 - 6. The theoretical part of the research is based on the conclusions of other educators and psychologists concerning the development of children aged 5 - 6 and its peculiarities, as well as conclusions on the topic of the research. In the practical part of the paper pedagogical observations were performed before and after the plays conducted by the author and the acquired results were analysed. The results of the research show that the plays conducted by the author are able to facilitate the development of maths skills of children aged 5 – 6. The author created an interview and interviewed the educator. Research basis: Pre-school educational establishment “X”, with the participation of 15 children aged 5 - 6 as subjects and an educator. Hypothesis of the research: Plays can successfully facilitate the development of maths skills of children aged 5 – 6, if: •Only plays that conform to the age peculiarities of 5 – 6-year-old children are used; •Needs and interests of children are taken into consideration while playing; •Mathematical elements are integrated into plays.