KRIEVIJAS TIRDZNIECĪBAS EMBARGO IETEKME UZ EIROPAS SAVIENĪBAS EKSPORTU
Author
Pīrāga-Berjoza, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Valstu ārējā tirdzniecība ir nozīmīgs izaugsmes rādītājs un veicinātājs. Pēdējo gadu ģeopolitiskā situācija ir ieviesusi izmaiņas ierastajās Eiropas Savienības tirdzniecības tendencēs, Krievijas valdībai ieviešot tirdzniecības embargo pārtikas produkcijai. Darba mērķis ir novērtēt Krievijas tirdzniecības embargo ietekmi uz ES dalībvalstu eksporta apjoma izmaiņām, kā arī izstrādāt priekšlikumus tālākai eksporta attīstībai. Lai to paveiktu, darbā tiek veikta starptautiskās tirdzniecības teorijas un datu analīze. Lai atklātu jaunas eksporta iespējas, darba autore praksē pielieto Lēmumu pieņemšanas modeli, lai atlasītu iespējamās eksporta valstis tieši Latvijai. Veicot literatūras un datu analīzi, autore secina, ka Krievija ir nozīmīgs ES tirdzniecības partneris, tomēr embargo ietekme uz Eiropas Savienības dalībvalstīm nav vienlīdzīga. Eksporta apjoms pieaug, bet plūsma uz Krieviju ir samazinājusies uz pusi, kas nozīmē to, ka ES meklē jaunus tirgus kur novirzīt esošo produkciju Foreign trade is important criteria for country development. During last years geopolitical situation has brought major changes in the trade of the European Union, due to the Russian trade embargo. The aim of the Bachelor thesis is to evaluate Russian trade embargo impact on the export of the European Union. To achieve the results, the author analyzes theoretical aspects of the trade as well as statistical data. To find new opportunities for the European Union trade, the author uses Decision Support Model for Latvia. After data analysis the author finds that Russia is important trade partner for the European Union, however the embargo had different impact on each of the member states of the European Union. The export value is growing, although the value to Russia has fallen in half since the trade embargo, and it means that European Union is finding new markets for its products.