Patērētāju uzvedības īpatnības Latvijas juvelierizstrādājumu tirgū.
Autor
Sparāne, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba “Patērētāju uzvedības īpatnības Latvijas juvelierizstrādājumu tirgū” pētījuma objekts ir Latvijas juvelierizstrādājumu tirgus, pētījuma priekšmets ir patērētāju uzvedība juvelierizstrādājumu tirgū. Pētījuma mērķis ir uzzināt Latvijas juvelierizstrādājumu tirgus dalībnieku galvenos ietekmes faktorus un faktoru kopsakarības juvelierizstrādājumu pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesā un izstrādāt priekšlikumus kopējās tirgus situācijas uzlabošanai. Pētījuma uzdevumi: •Literatūras avotu izpēte par patērētāju uzvedības lomu tirgus struktūrā vēstures attīstības gaitā, patērētāju uzvedības būtību un galvenajiem motivējošajiem un ietekmējošajiem faktoriem; •Analizēt statistiskos datus par vispārējo Latvijas un juvelierizstrādājumu tirgus raksturojumu; •Izstrādāt patērētāju aptaujas anketu un veikt patērētāju anketēšanu interneta vidē; •Apkopot iegūtos aptaujas datus un uz datu analīzes pamata izdarīt secinājumus par patērētāju uzvedības ietekmes faktoru īpatnībām; •Izdarīt kopējos secinājumus un izstrādāt priekšlikumus. Darba struktūra: Bakalaura darba apjoms ir 59 lpp. un tas sastāv no 3 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta un patērētāju aptaujas parauga pielikumā. Bakalaura darba atslēgvārdi: patērētāju uzvedība, patērētāju uzvedības īpatnības; juvelierizstrādājumu tirgus. Thesis “Consumer behaviour particularities in Latvian jewelery market” object of research is Latvian jewelery market and subject of research is consumer behaviour in jewelery market. The study aim of this thesis is to find out the main influencing factors or factor correlations which affects Latvian jewelery market participants in purchasing decision – making process and to develop proposals for the overall market situation which are based on the obtained data. Research tasks: •Find out consumer behaviour role in the historical course of market development and structure and main motivating and influencing factors of consumer behaviour; •To analyze statistic information about overall Latvian and specific jewelery market characteristics; •To develop online consumer questionnaire; •To summarize and analyze survey data and to draw a conclusion about consumer behaviour impact factor peculiarities; •Come up with overall conclusions and to develope proposals. Structure: Bachelor work consists of 59 pages and includes three chapters, conclusions and proposals, bibliography and list of sources and sample of consumer survey. Thesis keywords: consumer behaviour, consumer behaviour particularities; jewelery market.