Montesori materiālu izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguvē
Loading...
Date
Authors
Advisor
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Latvijas Universitāte
Language
lav
Abstract
Šī darba mērķis ir pētīt Montesori matemātikas materiālu izmantošanas iespējas un efektivitāti 5 – 6 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju apguvē. Pētījuma jautājums ir - kā, izmantojot Montesori matemātisko materiālu, veidojas matemātiskās prasmes 5 – 6 gadu vecumā? Uzdevumi: •Analizēt teorētiskās nostrādnes par metemātisko prasmju apguvi 5 – 6 gadu vecumā; •Analizēt teorētisko literatūru par Montesori pedagoģiskās pieejas būtību un matemātiskā materiāla izmantošanu; •Analizēt 5 – 6 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju apguves līmeni; •Izstrādāt priekšlikumus matemātisko prasmju apguvei. Izmantotās metodes: •Teorētiskās literatūras analīze; •Pedagoģiskā novērošana; •Intervija. Apkopojot teorētiskos materiālus un izvērtējot bērnu zināšanas, apkopoti seciājumi par Montesori materiālu nozīmi matemātikas apgūšanā pirmsskolā
This work aim is usage of Montesori Materials for development of mathematical skills for 5 to 6 years olds. The research qestion is: how, using the Montessori math materials, formed the mathematical skills of 5-6 year-olds. Tasks: •Analyze theoretical materials of mathematical skills 5-6 years of age; •Analuze theoretical materials of Montessori pedagogical approaches and use of matematical material; • Analyze the 5-6 year-old children's mathematical skills; • Develop proposals for mathematical skills. Used method: •Analise of theoretical material; •Pedagogical observation; •Interview. Summing up the theoretical material and assessing children's knowledge, compiled conclusions of Montessori materials meaning formed the matematical skills.
This work aim is usage of Montesori Materials for development of mathematical skills for 5 to 6 years olds. The research qestion is: how, using the Montessori math materials, formed the mathematical skills of 5-6 year-olds. Tasks: •Analyze theoretical materials of mathematical skills 5-6 years of age; •Analuze theoretical materials of Montessori pedagogical approaches and use of matematical material; • Analyze the 5-6 year-old children's mathematical skills; • Develop proposals for mathematical skills. Used method: •Analise of theoretical material; •Pedagogical observation; •Interview. Summing up the theoretical material and assessing children's knowledge, compiled conclusions of Montessori materials meaning formed the matematical skills.