Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorDamberga, Ilze
dc.contributor.authorSkuja, Zane
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:07:14Z
dc.date.available2016-07-02T01:07:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54053
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32048
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv atšķirības starp Iespējamās Misijas skolotāju un Latvijas Universitātes topošo skolotāju apzinātības, pašefektivitātes un emociju regulācijas rādītājiem, kā arī, kādas saistības pastāv starp šiem trim mainīgajiem. Datu ievākšanai tika izmantotas 3 aptaujas: Emociju regulācijas aptauja (Emotion Regulation Questionnaire /ERQ/, Gross & John, 2003). Latvijā instrumenta sākotnējā adaptācija tika veikta maģistra darba ietvaros (Morozova, 2011); Norvēģu skolotāju pašefektivitātes skala (Norwegian Teacher Self-Efficacy Scale jeb NTSES (Skaalvik & Skaalvik, 2007)). Latviešu valodā sākotnējā versija adaptēta kursa darba ietvaros (Virse, 2015); Apzinātības piecu aspektu aptauja (Five Facet Mindfulness Questionnaire, (FFMQ), Baer, Smith, Hopkins, Krietemeyer & Toney, 2006). Adaptāciju latviešu valodā ir veicis M. Majors (2013) maģistra darba ietvaros. Pētījumā piedalījās 48 respondenti (22 – LU topošo skolotāju grupā (vidējais vecums 27,18); 26 – IM skolotāju grupā (vidējais vecums 26,27)). Pētījuma rezultāti uzrāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupām apzinātības aspektos ‘aprakstīšana’ un ‘nereaģēšana’, IM grupā šie rādītāji ir augstāki. Abās grupās tika uzrādītas ciešas un vidēji ciešas korelācijas dažādo pašefektivitātes, apzinātības un emociju regulācijas aspektu starpā. Netika uzrādītas statistiki nozīmīgas atšķirības starp korelāciju koeficientiem abās grupās.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to find out if there exists a difference between the indicators of emotion regulation, teacher self-efficacy and mindfulness between two groups – teachers of the programme Mission Possible and the teachers-to-be currently studying at the University of Latvia. The research was also conducted to explore what correlations exist between the three variables. 3 scales were used to collect data: Emotion Regulation Questionnaire /ERQ/, (Gross & John, 2003, scale adapted in Latvia by Marija Morozova in 2011); Norwegian Teacher Self-Efficacy Scale or NTSES (Skaalvik & Skaalvik, 2007, adapted in Latvia by Gundega Virse in 2015); Five Facet Mindfulness Questionnaire, (FFMQ), Baer, Smith, Hopkins, Krietemeyer & Toney, 2006, adapted in Latvia by Māris Majors in 2013. 48 respondents (22 in the LU teachers group (mean age 27,18), 26 in the MP teachers group (mean age 26,27)) completed the scales. Results of this study indicate that there is a statistically significant difference between the groups in the Mindfulness aspects of ‘describe’ and ‘non-react’. In the MP group the indicators were higher. Both groups showed strong and medium correalations between the various apsects of the self-efficacy, emotion regulation and mindfulness indicators. A significant difference between the correlations between the two groups was not found.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectemociju regulācija
dc.subjectpašefektivitāte
dc.subjectapzinātība
dc.subjectsociāli emocionālas kompetences
dc.subjectemotion regulation
dc.titleApzinātība, emociju regulācija un pašefektivitāte Iespējamās Misijas un citu augstāko izglītību pedagoģijā ieguvušiem skolotājiem.
dc.title.alternativeMindfulness, Emotion Regulation and Self-Efficacy among teachers trained in the program ‘Mission Possible’ and other teachers with a higher education degree in teaching.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige